رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502984

اوکراین از احتمال شکایت از ایران در دیوان دادگستری بین‌المللی خبر داد

ساعت24-معاون وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که دیر یا زود از ایران در دادگاه بین‌المللی شکایت کنیم.

«یوِن انین» معاون وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که کی‌یف دیر یا زود از ایران به خاطر سقوط هواپیمای مسافربری این کشور به دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) شکایت کند.

براساس گزارش خبرگزاری اینترفکس، وی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «ما نیاز به یک تیم حقوقی قوی داریم چرا که این یک نبرد جدی است و از روز اول هم رد نکردیم که ما آماده هستیم دیر یا زود به دادگاه سازمان ملل برویم تا طرف ایرانی را در زمینه یک توافق مصالحه پیش از دادگاه تحت فشار قرار دهیم و ما برمبنای مدارک مناسب قادر هستیم این کار را انجام دهیم. تکیه گاه قوی شانس رسیدن هرچه زودتر به توافق را بیشتر خواهد کرد..»

انین مدعی شد که ما حداقل 4 بار پیشنهاداتی برای شروع مذاکرات هرچه سریعتر ارائه کرده‌ایم اما هیچ جواب رسمی دریافت نکرده‌ایم و فقط از طریق مصاحبه‌ها پاسخ خود را(برای مذاکرات) شنیده‌ایم.

وی در عین حال درباره غرامت نیز گفت: در این مرحله تحقیقات فنی هنوز کامل نشده است و پس از آن مذاکرات مربوط به غرامت آغاز خواهد شد و الان خیلی زود است در این زمینه صحبت کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها