رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502992

ابلاغ شهریه ۲۰ هزار مدرسه غیردولتی

ساعت24-مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شهریه امسال را با هماهنگی سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده و مصوبه تنظیم بازار تدوین کردیم گفت: تاکنون شهریه۲۰ هزار مدرسه ابلاغ شده و در حال تکمیل و اعلام به بقیه مدارس هستیم.

سعید صالح با بیان اینکه ظرف دو هفته گذشته شهریه مدارس غیردولتی را در سامانه شهریه ابلاغ کردیم اظهار کرد: از مردادماه سال گذشته تا کنون ۴۸ جلسه کارشناسی برگزار شده تا بتوانیم یک فرایند دقیق و عادلانه برای تعیین شهریه طی کنیم.

وی افزود: شهریه امسال را با هماهنگی سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده و مصوبه تنظیم بازار تدوین کردیم. تاکنون شهریه ۲۰ هزار مدرسه ابلاغ شده و در حال تکمیل و اعلام به بقیه مدارس هستیم.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلسات ویدئوکنفرانسی با مدیران مشارکت‌ها و کارشناس مسئولان غیردولتی استان‌های سراسر کشور گفت: نظارت بر اجرای شهریه و جزئیات آن از جمله رعایت قوانین و مقررات نوسازی، وضعیت شهریه فوق برنامه و تابستانه، حقوق و مزایای معلمان و کارکنان مدارس و پروتکل‌های بهداشتی را از مدیران خواستار شده‌ام.

صالح در ادامه از راه‌اندازی اپلیکشن «سام» خبر داد و گفت: این اپلیکیشن از طریق وبسایت مشارکت‌ها در دسترس قرار دارد و امکان خوبی برای اولیاء در انتخاب مدرسه، آگاهی از شهریه مدارس و ثبت نظرات، پیشنهادات و شکایات فراهم آورده است. امکانات دیگری هم به زودی به این برنامه اضافه خواهد شد.

وی افزود: این سامانه با همکاری شورای هماهنگی موسسان غیردولتی طراحی شده و اطلاعات و خدمات مورد نیاز اولیای دانش‌آموزان و موسسان مدارس غیردولتی را در اختیار آنها قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به معرفی مدارس غیردولتی نزدیک به محل سکونت، میزان شهریه و اخبار هر مدرسه و نظرسنجی و ثبت شکایت‌های مردمی اشاره کرد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما حل مسائل و مشکلات مدارس است چرا که اگر مشکلات و چالشهای آنان مرتفع نشود ، قطعا به کیفیت مطلوب در آموزش و پرورش نخواهیم رسید، بر ضرورت تحلیل شهریه مدارس و مراکز غیر دولتی تاکید کرد و گفت: باید به سمت تسهیل و دقیق شدن فرایند تعیین شهریه‌ها حرکت کنیم و تمامی عوامل موثر در این راستا را مورد بررسی قرار دهیم.

صالح افزود: شهریه، ترکیبی از چند سرانه مختلف است؛ سرانه حق‌التدریس معلمان، سرانه حق‌الزحمه مدیر و عوامل اجرایی، سرانه هزینه اجاره‌بها، کیفیت بخشی و موارد مختلف دیگر در مجموع در تعیین شهریه نقش دارند. در وضعیت اقتصادی کشور و شرایط به وجود آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا موسسان نباید به هیچ وجه شرایط و توان مالی مردم را فراموش کنند و ارائه آموزش با کیفیت و جلب رضایت مردم را در اولویت قرار دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها