رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503010

کاهش سالانه ۷۶۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور

ساعت24-معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: سالانه ۷۶۰ هزار نفر از جمعیت روستائیان کشور کاهش می‌یابد و دلیل آن توجه نکردن به اقتصاد روستائیان و ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که می‌تواند پایداری و بازگشت جمعیت را به روستاها به وجود بیاورد.

سعیدرضا جندقیان پیش از ظهر امروز در همایش توجیهی دهیاران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: در سال ۸۵ متوسط جمعیت روستائیان در هر خانوار ۴.۹ نفر بود و این عدد در ۱۰ سال بعد به ۳.۴ نفر در هر خانوار روستایی رسید و این در حالی است که در سال ۸۵ متوسط جمعیت هر خانواده شهری ۳.۹ گزارش شده بود و در سال ۹۵ این عدد به ۳.۳ نفر در هر خانوار رسیده است.

وی بیان کرد: از ابتدای تأسیس دهیاری‌ها تا پایان سال ۹۸ بالغ‌بر ۲۶ هزار میلیارد تومان به دهیاری‌های کشور اعتبار اختصاص یافته است و ۸۱ درصد این اعتبارات در دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، جندقیان با بیان اینکه ۳۶ هزار دهیار در سطح کشور فعالیت می‌کنند، گفت: از ابتدای تأسیس دهیاری تا سال ۹۲ سرانه هر روستایی در کشور ۸۴ هزار و ۴۰۰ تومان بود و این عدد در سال ۹۸ به ۳۲۰ هزار تومان رسیده است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: در ارزیابی روستاهای کشور، استان گلستان همواره در رتبه اول تا سوم قرار داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها