رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503025

روسیه، انگلیس را تهدید کرد

ساعت 24-سخنگوی کرملین هشدار داد که مسکو اقدام بریتانیا در تحریم دادستان ارشد و دیگر مقام‌های عالیرتبه روسیه را تلافی خواهد کرد.

laquo;دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) طی یک کنفرانس خبری هشدار داد که مسکو اقدام بریتانیا در تحمیل تحریم‌هایی علیه مقام‌های عالیرتبه روسیه به واسطه آنچه که مشارکت در قتل «سرگئی ماگنیتسکی» وکیل روس در یکی از زندان‌های روسیه خواندند، تلافی خواهد کرد.

خبرگزاری روسی تاس در این خصوص گزارش کرد، پسکوف در این خصوص گفت: «ما می‌توانیم تنها از چنین گام‌های غیردوستانه‌ای تأسف بخوریم. قطعاً اصل تقابل در راستای منافع فدراسیون روسیه اجرا خواهد شد».

روز گذشته (دوشنبه، ۱۶ تیرماه، ۶ ژوئیه)، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس متمم ماگنیتسکی را در لایحه «تحریم‌ها و ضدپولشویی» معرفی کرد. این لایحه در ماه می ۲۰۱۸ در مجلس عوام تصویب شد و قرار بر آن شده بود که به محض خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اجرایی شود.

پیش از این گزارش شده بود که در تحریم اعلام شده انگلیس، نام ۲۵ تبعه روس به اتهام دست داشتن در بدرفتاری با سرگئی ماگنیتسکی در زندان و نهایتا مرگ او آمده است.

انگلیس به بهانه حمایت از حقوق بشر از اعمال تحریم علیه ۲۵ تبعه روسیه، ۲۰ شهروند سعودی، دو مقام ارشد ارتش میانمار و دو نهاد دولتی کره شمالی خبر داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها