رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503045

کرونا در پکن، صفر شد

ساعت24-در حالی که مقامات چین اعلام کردند امروز سه شنبه برای نخستین بار بعد از ۲۶ روز از آغاز موج دوم کرونا، هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در پکن گزارش نشده است مقامات هنگ کنگ در جنوب این کشور نگران موج سوم شیوع کرونا هستند.

style="text-align:justify">در حالی که مقامات چین اعلام کردند امروز سه شنبه برای نخستین بار بعد از ۲۶ روز از آغاز موج دوم کرونا، هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در پکن گزارش نشده است مقامات هنگ کنگ در جنوب این کشور نگران موج سوم شیوع کرونا هستند.

روز سه شنبه در این شهر ۱۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند که برخی از آنها هیچ ارتباطی با مناطق آلوده به ویروس نداشته اند موضوعی که باعث افزایش نگرانی ها در این منطقه از چین شده است.

دولت محلی هنگ کنگ در بیانیه ای آورده است وضعیت به شکل نگران کننده ای در حال بد شدن است در همین راستا انجام آزمایش های اجباری برای آگاهی از میزان شیوع بیماری کرونا افزایش یافته و قرنطینه ۱۴ روزه برای تعداد دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

برخی از افراد شاغل در یک مرکز مراقبت های بهداشتی به ویروس کرونا آلوده شده اند این مرکز یکی از اصلی ترین مراکز شیوع خوشه ای کرونا در هنگ کنگ محسوب می شود.

«وانگ کا هینگ» از مرکز حفاظت بهداشت هنگ کنگ در مصاحبه ای گفت از پایان هفته گذشته وضعیت به یکباره تغییر کرده و اوضاع لحظه به لحظه بدتر شده است برخی از مبتلایان سابقه سفر و ارتباط با مناطق آلوده نداشته اند.

هنگ کنگ اعلام کرد از این پس کسانی که وارد این دولت شهر می شوند برخلاف رویه چند هفته گذشته باید تحت آزمایش کرونا قرار بگیرند زیرا برخی از مسافرانی که قبلا آزادانه وارد منطقه شده بودند کرونا داشته اند.

هنگ کنگ در شرایطی بازگشت موج سوم را شاهد است که شهر پکن پایتخت چین امروز اعلام کرد که برای نخستین بار در ۲۶ روز گذشته هیچ موردی از ابتلا به کرونا را ثبت نکرده است.

دولت محلی شمار کل مبتلایان را تا کنون یک هزار و ۲۹۹ نفر اعلام کرده است که ۷ نفر براثر کرونا فوت کرده اند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها