رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503068

نصرالله: لبنان باید ابتکار عمل را خود به دست بگیرد

ساعت 24 -دبیر کل حزب‌الله لبنان شامگاه سه‌شنبه در مورد تحولات لبنان و منطقه غرب آسیا سخنرانی کرد.

style="text-align:justify">دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این‌که هر کشور در شرق و غرب می‌تواند به لبنان کمک کند، خاطرنشان کرد: از هر کشوری در دنیا بجز رژیم اشغالگر، برای کار و سرمایه‌گذاری در لبنان بر حسب ضرورت استقبال می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه العالم،‌ «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره شهدای جنگ تموز (جنگ ۳۳ روزه) و شکست دشمن صهیونیستی و طرح خاورمیانه جدید را گرامی داشت.

وی همچنین با اشاره به سالروز درگذشت آیت‌الله محمدحسین فضل الله، از علمای و مراجع تقلید لبنان، او را شخصیتی بزرگ و حامی مقاومت در این کشور دانست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به شرایط اقتصادی لبنان، اظهار داشت: اوضاع فعلی در لبنان به کمک و همکاری همگان نیاز دارد.

سیدحسن نصرالله با بیان این‌که هر کشور در شرق و غرب می‌تواند به لبنان کمک کند، خاطرنشان کرد: از هر کشوری در دنیا بجز رژیم اشغالگر، برای کار و سرمایه‌گذاری در لبنان بر حسب ضرورت استقبال می‌شود.

وی یادآور شد: ما نگفتیم که الگوی ایرانی باید در لبنان اعمال شود، بلکه از ایرانیان می‌خواهیم که در تهیه سوخت به ما کمک کنند. این نکته هم حائز اهمیت است که الگوی اقتصادی ایران سبب شد تا در مقابل تحریم‌ها و محاصره در طول ۴۰ سال مقاومت کند و هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که مانند ایران ۴۰ سال در مقابل محاصره و تحریم‌ها ایستادگی کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این‌که خارج کردن لبنان از بحران مالی به همبستگی دولت و جامعه لبنان و نیز کمک‌های خارجی نیاز دارد، تاکید کرد: نباید به یک طرح و نقشه برای خارج کردن کشور از بحران اقتصادی اکتفا کرد. زیرا برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تمام لبنانی‌ها پویا و فعال باشند و به مردم لبنان می‌گویم که ما می‌توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

سیدحسن نصرالله خطاب به مردم لبنان گفت: ما می‌توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و به لبنان می‌گویم که او خود باید ابتکار عمل را به دست بگیرد و از دیگر کشورها مانند چین کمک بگیرد نه این‌که در انتظار کمک بنشیند.

وی گفت: خشم آمریکا از گزینه چین برای خارج کردن لبنان از بحران اقتصادی‌اش، دلیلی بر مفید بودن این گزینه است.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: با توجه به روابط حسنه میان عراق و لبنان، عراق فرصتی عظیم برای کمک به لبنان در این بحران است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان یادآور شد: آمریکایی‌ها با تهدید و وعده و وعید، در واقع مانعی در برابر هرگونه راه‌حل برای بحران لبنان هستند.

وی گفت: ما باید تمام تلاش خود را برای حل بحران اقتصادی لبنان به‌کار بگیریم. اتخاذ سیاست درهای باز به روی تمام کشورها، به‌معنای امیددهی به شهروندان و تسلیم نشدن در برابر فشارهاست و سیاست‌هایی که در طول چندین دهه در لبنان اتخاذ می‌شد، به فروپاشی بخش‌های زراعی و صنعتی انجامید. ما در لبنان باید از کشوری مصرف‌کننده به کشوری تولیدکننده تبدیل شویم. با ادامه سیاست‌های پیشین، ما می‌بایست با آب و اکسیژن وارداتی زندگی می‌کردیم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها