رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503082

پشت پرده فضاسازی اسرائیل و رسانه‌های مرتبط با موساد درباره حادثه نیروگاه هسته ای نطنز

ساعت24- سخنگوی دولت گفت: صنعت هسته ای ما صلح آمیز است و بر خلاف میل بدخواهان و دشمنان ایران قابل توقف نیست.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسشی درباره ادعای برخی رسانه‌های خارجی در زمینه دست داشتن رژیم صهیونیستی در حادثه نطنز گفت: فرضیه‌های مربوط به علت حادثه از ابتدای وقوع به بررسی انجامیده و علت حادثه با اجماع نظر کارشناسان در حال تکمیل است. خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی نداشته و تشعشعات رادیواکتیو هم نداشته و تاثیری بر روند فعالیت صنعت هسته‌ای صلح آمیز ما ندارد. قطعاً ما اگر به جمع‌بندی برسیم که دخالتی خارجی در این حادثه وجود داشته است به آن پاسخ متناسب را خواهیم داد.

وی ادامه داد: همچنین گفته‌اند که این موضوع اقدام بازدارنده برای فعالیت‌های هسته‌ای بوده است. تاثیری بر روند فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم در مراکز هسته‌ای نظیر نطنز بر جای نگداشته است.

وی با بیان اینکه صنعت هسته ای ما صلح آمیز است و بر خلاف میل بدخواهان و دشمنان ایران قابل توقف نیست، گفت: این قطار با همه ظرفیت خود در حال حرکت است قبلا هم همکاران ما در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کردند که در زمان مناسب در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

ربیعی با بیان اینکه از ابتدای وقوع این حوادث برخی رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای که عمدتا با موساد کار می کنند در اقدامی برنامه ریزی شده وهماهنگ تلاش کردند که تصویری قدرتمند از رژیم اسرائیل به دست دهند، خاطر نشان کرد: این حادثه را به رژیم اسرائیل مرتبط کردند. هر چند مقامات سیاسی اسرائیل گفتند که ما از وقوع این حادثه استقبال می‌کنیم اما از پذیرش مسئولیت این حادثه صریحا خودداری کردند.

سخنگوی دولت گفت: این فضای سازی وعملیات روانی برای همه ما آشنا است که از سوی افراد و رسانه‌هایی با خبرسازی و توئیت از سوی رژیم صهیونیستی دنبال شد چون با ماهیت شرور و تروریستی اسرائیل تناسب دارد به نوعی پذیرش برای آن وجود دارد و به آن رژیم می خورد که این شرارت‌ها را انجام دهد

ربیعی ادامه داد: آنها(رژیم اسرائیل) باید توجه داشته باشند که تولید ادبیات هنجارشکن در زمینه تاسیسات هسته ای ما حتی از سوی رسانه‌ها عملا گام نهادن در مسیر خطوط قرمز صلح و امنیت جهانی است که رژیم اسرائیل به آن دامن می زند و این اقدام می تواند رویه خطرناکی باشد که در سراسر عالم توسعه پیدا می کند.

وی افزود: حتما جامعه بین الملل به ادبیات سازی خطرآفرین و اقدامی که رسانه‌های اصلی یا نیابتی اسرائیل انجام می دهند واکنش نشان دهد. در مورد هر نوع دخالت یا اقدامی که صورت گرفته باشد، پاسخ مناسب ارائه خواهد شد دوستان ما در شورای عالی امنیت ملی جمع بندی نهایی را ارائه خواهند داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها