رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503089

اُفت مخاطب سینماها با صعود آمار کرونا

ساعت24- آمار فروش فیلم‌ها و حضور تماشاگر در سالن‌های سینما با بالا رفتن آمار فوتی‌های کرونا، روند نزولی پیدا کرده و برخی سینماها نیز ترجیح می‌دهند اصلا فعالیتی نداشته باشند.

سینما
با افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس، فیلم‌هایی که برای جذب مخاطب روی پرده سینماها آمدند، کم‌کم کارایی خود را از دست می‌دهند و برای فیلم‌هایی که برای اکران بعدی انتخاب شده‌اند، چندان امیدی برای رونق گیشه نیست.

کمتر از ۲۰ روز است که از بازگشایی سینماها پس از چهار ماه تعطیلی می‌گذرد، اما بعضی‌ سینماها هنوز کار خود را آغاز نکرده‌اند و با رویه فعلی برخی سینماداران معتقدند حتی اگر دستور به تعطیلی سینماها هم داده نشود، با افزایش آمار مربوط به کرونا، سینماها خود به خود رو به تعطیلی خواهند رفت.

سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینمایی آزادی در این‌باره به ایسنا گفت: در حال حاضر بیشتر پردیس‌های بزرگ سینمایی، یک پنجم سال قبل خود مخاطب دارند و شاید غیرطبیعی نباشد که سینماهای کوچک کلا تعطیل باشند.

او درباره فیلم‌های جدیدی که از ۲۵ تیر ماه قرار است اکران شوند نیز خاظرنشان کرد: نمی‌دانم فیلم‌های جدید چه مخاطبی را به سینما می‌کشاند ولی یکی از آن‌ها فیلم کودک است که در جای خود انتخاب عجیبی است برای این مقطع چون در این مدت حتی یک کودک یا نوجوان را هم در سینما «آزادی» ندیده‌ام. اصلا خانواده هم کم به سینما می‌آید و بیشتر زوج‌های جوان برای دیدن فیلم‌ها می‌آیند.

همچنین امیر قطبی، مدیر اکران سینما ایران هم در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا درباره وضعیت مخاطبان این سینما بیان کرد: از روزی که سینماها بازگشایی شدند ما هم فعالیت خود را شروع کردیم و به هر حال وضعیت با سال قبل قابل قیاس نیست، ولی نکته مهم این است که در همین شرایط خاص کرونایی در سه، چهار روز اول بازگشایی، وضع خیلی بهتر بود در حالی که الان یک هفته‌ای است که افت شدید مخاطب داریم.

او اضافه کرد: وقتی آمار فوتی‌های کرونا به ۱۶۰ تا ۲۰۰ نفر می‌رسد معلوم است که روی حضور مردم در سینماها نیز تاثیر می‌گذارد. ما در سالن‌ها ۵۰ درصدی که گفته شده را برای رعایت پروتکل‌ها در نظر داریم ، اما ۱۰ درصد آن هم پُر نمی‌شود و مخاطب زیادی به سینما نمی‌آید. آمار نسبتا خوب روزهای قبل هم فقط برای دو فیلم «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲» بود ولی فیلم‌هایی که از قبل روی پرده داشتیم اصلا فروشی ندارند.

وی ادامه داد: سینما «ایران» چهار سالن دارد که این روزها مخاطبشان خیلی کم است. از ۲۵ تیر هم قرار شده سه فیلم جدید اکران شود که فعلا فقط اکران «زن‌ها فرشته‌اند ۲» مسجل شده و فکر نمی‌کنم اکران یک فیلم کودک در این شرایط مناسب باشد.

اما به‌جز سینماهایی که حسابی افت مخاطب دارند، سالن‌هایی هم هستند که یا ممکن است به تعطیلی دوباره برسند یا اصلا بازگشایی نشده‌اند. مثل سینما مرکزی در تهران که مقیمی، مسئول‌آن به ایسنا گفت: ما اصلا سینما را باز نکردیم تا ببینیم شرایط چطور پیش می‌رود چون آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا هر روز بالاتر می‌رود و نگران این هستیم که یک نفر مبتلا وارد سینما شود و ۱۰ نفر دیگر هم مبتلا شوند، چون به هر حال مکان‌های سرپوشیده خطرناک‌تر هستند.

او با اشاره به اینکه این سینما زیر نظر یک مجموعه خیریه است افزود: ما نیز مثل دیگر همکاران خود دغدغه شغل و درامد داریم ولی با اطلاعاتی که از برخی همکاران گرفتیم که چندان رضای‌بخش نیست، فعلا بیشتر نگران این هستیم که فعالیت سینما یک نفر را به آمار مبتلایان اضافه نکند.

با وجود دغدغه سینماگران نسبت به آمار فروش فیلم‌ها، این نگرانی هم هست که در شهرهای قرمز یا وضعیت هشدار سینماها با تعطیلی دوباره روبرو شوند هرچند بسیاری معتقدند سالن‌های سینما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از خیلی مراکز یا مکان‌های عمومی دیگر کم‌خطرتر است، اما با این حال دولت اعلام کرده در شهرهای پرخطر مشاغل گروه‌های سه و چهار فعلا ممنوع از فعالیت هستند و برای برخی مشاغل در تهران نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها