رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503194

پاسخ رفیق‌دوست به محمد غرضی: تاریخ انقلاب را بخوانید و به دانسته‌های خود اکتفا نکنید

ساعت 24- محسن رفیق‌دوست برای دومین بار به اظهارات محمد غرضی واکنش نشان داد. رفیق‌دوست در متنی که در اختیار اعتمادآنلاین قرار داد، نسبت به اظهارات غرضی مواکنش نشان داد.

روز سه‌شنبه (۱۷ تیر) اعتمادآنلاین مصاحبه‌ای با محمد غرضی منتشر کرد که در آن به حرف‌های محسن رفیق‌دوست پاسخ داده بود. حالا و برای بار دوم محسن رفیق‌دوست در واکنش به مصاحبه محمد غرضی با اعتمادآنلاین جوابیه‌ای ارسال کرده که به شرح زیر است:

در پاسخ مطالبی که باز هم جناب آقای مهندس غرضی مطرح کردند که اکثراً آن کاملاً کذب و تحریف تاریخ باز هم مجبور شدم مطالبی را عرض کنم.

۱ - سپاه در روز ۹ اسفند ۱۳۵۷ با فرمان حضرت امام (ره) به آقای لاهوتی و در محل پادگان عباس آباد تشکیل شد که حقیر یکی از آن ده نفر هستم که در آن جلسه حضور داشتیم و اولین نفر هستم که برای عضویت در سپاه در آن جلسه ثبت نام کردم و در آن جلسه آقای دانش منفرد که بعد ها استاندار فارس شد بعنوان فرمانده انتخاب شد و حقیر هم مسئول تدارکات و مسئول تهیه مکان و امکانات برای شروع کار سپاه، جناب آقای مهندس غرضی باتفاق آقایان اصغر صباغیان و آقای ناصر آلادپوش بعد از نوروز ۱۳۵۸ به سپاه تشریف آوردند و و وقتی میگویم ایشان فراموش کارند، فراموش کردند که در همان مدت دو بار باتفاق ایشان آنهم بعد از ساعت ۱۲ شب به ملاقات آقای دکتر یزدی، معاون نخست وزیر در امور انقلاب رفتیم و همانطور که در پاسخ قبلی عرض کردم بعلت مشکلاتی درباره تشکیل و اداره سپاه با دولت موقت داشتیم، یک روز باتفاق آقای غرضی و مرحوم خانم دباغ در قم به محضر حضرت امام شرفیاب شدیم و بنده هم مطالب را خدمت ایشان عرض کردم که در نتیجه دستور ایشان این بود که امر سپاه با شورای انقلاب باشد، این بخش اول که شاید آقای مهندس غرضی هرگز نخواهند این مطالب را بیاد بیاورند! تاریخ که نباید تحریف شود! آنهم تاریخ سپاهی که بفرموده امام اگر نبود کشور نبود، و اینجانب هم امروز عرض میکنم اگر سپاه نباشد، کشور نیست.

۲ – مدت حضور آقای غرضی در سپاه بسیار کوتاه بود، همانطور که خودشان بیان کردند بعد از فرماندهی جناب آقای منصوری که دومین فرمانده سپاه بودند، ایشان تشریف بردند. اعتراض بنده برای آقای غرضی بعد از اولین ترورها این بود که پیشنهاد کردم برای شخصیت‌ها محافظ بگذاریم، ایشان بدلیل اینکه نباید مسئولین را از مردم جدا کرد، گفتند اینکار لازم نیست، البته بنده برخلاف نظر ایشان برای اکثر مسئولین آن زمان هم خودرو تهیه کردم و شخصاً محافظ گذاشتم.

همانطور که در پاسخ قبلی عرض کردم، تمام ائمه جمعه مخصوصاً مشاهیر آنها محافظ داشتند و شهدای آنها اکثرا با یک یا دو محافظ خود شهید شدند. توصیه می‌کنم برادر عزیزم جناب آقای غرضی، قدری تاریخ ۴۰ ساله انقلاب را مطالعه کرده و به دانسته های خود اکتفا نکنند.

اعتمادآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها