رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503196

شرایط مدرسه تلویزیونی در مواجهه با کرونا

ساعت 24-مدیر شبکه آموزش سیما در برنامه «مدرسه ایران» حاضر شد تا با تشریح شرایط صداوسیما در مواجهه با بحران کرونا، به پرسش‌هایی درباره مدرسه تلویزیونی ایران، پاسخ دهد.

احمدی افزادی در توضیح شرایط شبکه آموزش در آغاز کرونا، افزود: مهم‌ترین ماموریت ما در مقطع کنونی، آموزش رسمی در بخش آموزش و پرورش است که با تعطیلی مدارس کشور و ورود شبکه آموزش و شبکه چهار، درحال انجام است. تمرکز اصلی ما در این مدت بر روی آموزش رسمی بوده‌است.

او در ادامه گفت: ما تا قبل از دوره‌ی کرونا به آموزش به این شکل نپرداخته بودیم، در نتیجه نقاط ضعف و قوتمان را در این زمینه نمی‌شناختیم. هشتم اسفند به یک‌باره تمام روش‌های آموزشی کشور تعطیل شدند ما در کمتر از ۴۸ ساعت اقدام به ساخت برنامه مدرسه تلویزیونی ایران کردیم، درصورتیکه برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی دست‌کم دوماه زمان لازم است.

مدیر شبکه آموزش اظهار کرد: من معتقدم که این اتفاق و آموزش تلویزیونی مسیر آموزش کشور را تغییر داد. شعار شبکه آموزش، فرصت‌های برابر آموزشی است. مدرسه تلویزیونی ایران در راستای همین شعار بود. عصر رسانه‌ی معلم آغاز شده است. تاکنون به دلایل مختلف ورود به این عصر دشوار بوده است اما در این شرایط ما به این مهم نزدیک شده‌ایم.


او سپس در پاسخ به اینکه آیا قابلیت‌های این رسانه بیشتر نیست و نباید قبل از درگیری با کرونا به این مساله پرداخته می‌شد، گفت: کاری را که شده، کم ارزش نبینیم. ما در بحران مبنا را بر چیزی که هست قرار می‌دهیم، نه بایدها. مسئولیت رسانه در این نقطه رساندن پیام از گیرنده به فرستنده است. بهتر است بخشی از این بایدها را در آموزش و پرورش بررسی کنیم. محتوا و تامین دبیران کاملا در اختیار آموزش و پرورش بوده است. فرم پرداخت به این محتوا در حوزه اختیارات ما بود و طبق استانداردهایی که به ما دادند برنامه ساختیم.

مدیر شبکه آموزش ضمن گله از برخی انتقادات، افزود: خیلی از انتقادات را باید از آموزش و پرورش پیگیری کرد. صداوسیما در تمام عرصه‌ها دلسوزانه وارد می‌شود. در این موضوع هم همینطور بود. صداوسیما وارد میدان شد. بسیار اتفاق افتاده که برنامه‌های تلویزیونی و خبرنگاران رسانه‌ی ملی به موضوعی ورود کرده‌اند اما نهاد مسئول در نهایت حاضر نشده. در این حالت بی‌اعتمادی به رسانه‌ی ملی شکل می‌گیرد، با اینکه ما وارد بازی شده‌ایم. رسانه ملی در این آوردگاه نباید توسط کسانیک ه می‌توانند حمایت کنند تنها بماند.

همچنین سارا سلیمی، مهمان دیگر برنامه‌ی مدرسه ایران در قالب پیشنهاداتی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش آموزش در رسانه‌ی ملی در دو بخش می‌تواند باشد. در کنار معلمین و مسائل مربوط به تعلیم و تربیت، می‌توانیم از هنرمندان نیز کمک بگیریم.


برنامه مدرسه ایران کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است که هر سه‌شنبه ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می‌شود. بازپخش این برنامه صبح پنجشنبه ساعت ۹ خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها