رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503202

المیادین از امضای توافقنامه همکاری نظامی میان ایران و سوریه خبر داد

ساعت 24-المیادین امروز(چهارشنبه) در خبری اعلام کرد: وزیر دفاع سوریه و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران توافقنامه همه جانبه ای از همکاری های نظامی میان دو کشور را امضاء کردند.

بنابر اعلام این شبکه، امروز علی عبدالله ایوب، وزیر دفاع سوریه و محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران توافق همه جانبه همکاری نظامی را امضاء کردند.

بر اساس گزارش این شبکه، این توافقنامه بر تقویت همکاری های نظامی و امنیتی در زمینه کار نیروهای مسلح و ادامه هماهنگی‌ها اشاره دارد.

بنابر اعلام المیادین، در جریان گفت وگوهای میان دو طرف سوری و ایرانی، اوضاع سوریه و ضرورت عقب نشینی نیروهای خارجی که غیرقانونی وارد سوریه شدند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عماد ایوب در این دیدار گفت که اسرائیل در جنگ علیه سوریه به صورت شریک قدرتمندی ظاهر شده و گروه‌های تروریستی جزوی از (اقدامات خصمانه) اسرائیلی ها به شمار می روند.

وی ادامه داد، اگر دولت آمریکا می‌توانست سوریه، ایران و محور مقاومت را به زانو درآورد، لحظه ای در انجام این کار درنگ نمی کرد.

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز در این دیدار طی سخنانی بیان کرد: توافقنامه امضاء شده اراده و تصمیم ما را در یک همکاری مشترک در رویارویی با فشارهای آمریکا تقویت می کند.

وی ادامه داد، ایران در چارچوب تقویت روابط نظامی میان دو کشور(سوریه و ایران) سیستم دفاع هوایی سوریه را تقویت خواهد کرد.

وی افزود، ترکیه باید بداند که حضور در خاک سوریه، راه حل مشکلات امنیتی اش نیست و میتواند به واسطه گفت وگو و تفاهم با طرف سوری مشکل را حل کند..

باقری ادامه داد، ترکیه در اجرای تعهداتش در خصوص تفاهمنامه آستانه مبنی بر بیرون راندن گروه‌های تروریستی از سوریه، با کمی تاخیر مواجه است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها