رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503207

واشنگتن : مایل به از سرگیری مذاکرات با کره‌شمالی هستیم!

ساعت 24 - معاون وزارت خارجه آمریکا در تلاش برای ترمیم وجهه کاخ‌سفید در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ادعا کرد که کشورش مایل به از سرگیری مذاکرات با کره شمالی است!

style="text-align:justify">به گزارش نشریه هیل وابسته به کنگره آمریگا، «استفان بیگون» ( Stephen Biegun) معاون وزارت خارجه آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات با کره شمالی امروز چهارشنبه در تلاش برای ترمیم وجهه کاخ‌سفید در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ادعا کرد که کشورش مایل به از سرگیری مذاکرات با کره شمالی است!

معاون وزارت خارجه آمریکا که از دیروز سه شنبه در سئول پایتخت کره جنوبی به سر می برد، در این خصوص گفت: بگذارید به وضوح بگویم که ما درخواستی برای دیدار با مقامات کره شمالی نکردیم. دیدار هفته جاری مختص ملاقات با دوستان و متحدان نزدیک است.

این در حالیست که معاون وزارت خارجه آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات با کره شمالی دیروز سه شنبه وارد سئول پایتخت کره جنوبی شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، معاون وزارت خارجه آمریکا وارد یک پایگاه نظامی متعلق به این کشور در جنوب سئول شده بود و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده، او قرار است امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه با مقامات کره جنوبی دیدار کند.

آن طور که از شواهد و قرائن بر می آید، هر چه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر سال جاری میلادی نزدیک می شویم، تلاش کاخ سفید در راستای اغفال افکار عمومی این کشور در مواردی از قبیل چین هراسی و یا تظاهر به آشتی با کره شمالی بیش از پیش نمایان می شود.

«کوآن جونگ گون» مدیرکل بخش امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی هم در این خصوص اعلام کرده است که مقامات پیونگ یانگ قصد و تمایلی برای نشستن پای میز مذاکره با آمریکا ندارند.

این دیپلمات بلندپایه کره شمالی با انتشار یک بیانیه در خبرگزاری رسمی این کشور (KCNA) از اقدام کره جنوبی برای دامن زدن به «شایعه نابجا» در مورد نشست بعدی میان «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی انتقاد کرد و از دولت سئول خواست تا «مداخله در امور [داخلی] سایر کشورها را متوقف کند».

در همین رابطه پیشتر نیز اعلام شد که شبکه تلویزیونی سی‌جی‌تی‌ان (CGTN) چندی پیش اعلام کرد که «استفان بیگون» نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات با کره شمالی و معاون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که مذاکره جدید میان سران واشنگتن و پیونگ یانگ پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در نوامبر سال جاری میلادی بعید به نظر می‌رسد.

گفتنی است، سه دُور مذاکره میان سران کره شمالی و آمریکا با کارشکنی‌های مکرر واشنگتن به شکست منتهی شد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها