رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503303

مخالفت آقای نماینده با طرح سوال از رئیس جمهور: این طرح بار سیاسی دارد /چه کمکی به حل مشکلات معیشتی مردم می کند؟

ساعت 24- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است طرح سوال از رییس جمهوری، کمکی به حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نمی‌کند.

مهدی طغیانی با اشاره به تلاش برخی نمایندگان مجلس برای طرح سوال از رییس جمهوری گفت: اگر قرار است از رییس جمهوری سوالی شود باید دقیق، فنی و به دور از نظرات جناحی و سیاسی باشد. اما اینکه سوال کلی ناظر به گذشته باشد، نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند بلکه رفع تکلیف ساده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: طرح سوال از رییس جمهوری توسط نمایندگان بیشتر بار سیاسی دارد کمکی به حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نمی‌کند. بر همین اساس این نامه را امضا نکردم.

طغیانی با تبیین شرایط ناشی از فشارهای تحریمی بر کشور اظهارداشت: البته پیش از این بعضی از کشورها به تحریم‌های سخت آمریکا دچار شدند که مهمترین کشور عراق زمان صدام حسین بود. اما در قرن ۲۱ هیچ کشوری مانند ایران به چنین تحریم‌های سخت و ظالمانه‌ای دچار نشده بود و در ۲۰ سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران نیز شاهد چنین شرایطی نبودیم.

دغدغه‌های نمایندگان هنوز به طرح و راهکار مشخص نرسیده است

شهریار حیدری نماینده مردم قصر شیرین هم با اشاره به اقدامات مجلس از زمان آغاز به کار اظهار داشت: نمایندگان در این مدت موضوع معیشت و اقتصاد مردم را با جدیت دنبال کردند ولی هنوز این برنامه‌ها به مرحله ارائه طرح نرسیده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این مدت بیشتر نمایندگان در نطق‌ها و تذکرات خود نگرانی از وضعیت معیشت و اقتصاد کشور را مطرح کردند اما هنوز این دغدغه‌ها در چارچوب یک طرح و راهکار مشخص به مرحله نهایی نرسیده است. البته این را هم نباید فراموش کرد که در این مدت بیشتر نمایندگان درگیر تشکیل کمیته‌ها و کمیسیون‌ها بودند و ان‌شاالله در ادامه با تمام توان کار خود را پیگیری می‌کند.

نماینده مردم قصر شیرین در پاسخ به این سوال که آیا فضای حاکم بر مجلس کمکی به حل مشکلات اقتصادی کشور خواهد کرد یا خیر؟ اظهارداشت: کار قوای سه‌گانه هم‌افزایی و کمک به یکدیگر است و وظیفه مجلس هم کمک و هدایت دولت با استفاده از قانون‌گذاری است.

وی یادآورشد: درست است که نمایندگان دغدغه و نگرانی مشکلات مردم را دارند، اما نباید فراموش کرد که تنش هیچ گاه مشکلی را حل نکرده و نمی‌کند و همکاری مجلس و دولت است که منجر به برطرف شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم می‌شود.

نماینده مردم قصرشیرین با بیان اینکه گله مندی از دولت در نطق‌ها طبیعی است، ‌ ابراز امیدواری کرد: همکاری دولت و مجلس به بهبود شرایط اقتصادی و کاهش مشکلات معیشتی مردم شود.

فرماندار سابق قصرشیرین درباره اینکه آیا طرح سوال از رییس جمهوری منجر به حل مشکلات اقتصادی کشور خواهد شد یا خیر؟ عنوان کرد: اینکه آقای رییس جمهور در صحن علنی مجلس حاضر شده و به صورت دو طرفه مسائل و مشکلات مطرح شود، اتفاق خوبی است تا در نهایت به رابطه و تفاهم منطقی به دور از تقابل دولت و مجلس ختم شود.

‌اظهارات برخی نمایندگان درباره ظریف نظر مجلس نبود

حیدری همچنین درباره حواشی جلسه روز یکشنبه مجلس و اتهام زنی برخی نمایندگان به وزیر امور خارجه گفت: در زمان حضور آقای ظریف در مجلس تعداد کمی از نمایندگان به جای صحبت و ابراز دغدغه‌های منطقی مطالبی را گفتند که دیدگاه مجلس نبود. اما دیدید که دیگر نمایندگان به برخورد این تعداد اندک نماینده هم انتقاد کردند و امیدواریم چنین برخوردهایی دیگر تکرار نشود.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جایگاه مجلس نظارتی و قانونگذاری است و تا امروز در مجلس از جایگاه نظارتی صحبت شده بود. اما انتظار می رود از این پس مجلس به جایگاه قانونگذاری ورود کرده تا بتواند مشکلات مردم را حل کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها