رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503306

حناچی: کرونا باعث آلودگی بیشتر هوای تهران شده است

ساعت 24- شهردار تهران در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه ضمن اشاره به نارضایتی‌های مردمی از تحریم‌های آمریکا، از تاثیر کرونا بر آلودگی هوای تهران گفت.

پیروز حناچی شهردار تهران در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه ضمن اشاره به اثرات تحریم‌های آمریکا بر سطح نارضایتی مردم گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم اما وضعیت عادی نیست، چرا که تحت تحریم‌های ظالمانه است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به ضرر ۹ میلیون دلاری شهر تهران به‌خاطر کاهش شدید تقاضا برای استفاده از وسایل نقلیه اشاره کرد و ادامه داد: از آن‌جا که بسیاری از شهروندان تهرانی برای استفاده نکردن از متروها و اتوبوس‌های شلوغ و پرجمعیت به استفاده از اتومبیل‌های خود روی آوردند، این امر هیچ کمکی به حل مشکل مزمن آلودگی هوای تهران نکرده است.

وی افزود: مبارزه همزمان با ویروس کرونا و آلودگی هوا کار بسیار دشواری است چرا که مسافرت با اتومبیل شخصی برای شهروندان ایمن‌تر به شمار می‌رود، اما همین مسأله دودی را که اغلب آسمان پایتخت را می‌پوشاند، تشدید می‌کند.

حناچی گفت: این نگرانی نیز وجود دارد که پس از برقراری دوباره اعمال محدودیت در سفر با اتومبیل در ماه مه برای کاهش آلودگی هوا، قطارهای مترو بار دیگر در ساعات اوج ترافیک مانند مرکز شلوغ شهر، پرجمعیت شوند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در این صورت بازار بزرگ تهران که هم‌اکنون نیز مملو از خریداران است، می‌تواند به کانونی برای این بیماری همه‌گیر تبدیل شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها