رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503317

دستور مهم و ضدکرونایی سردار سلامی به فرماندهان سپاه

ساعت 24- فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: کلید موفقیت کشور در مواجهه منطقی و موفق با شیوع بیماری کرونا این است که درجه حساسیت دستگاهها، نهادها و مردم کاهش پیدا نکند.

سرلشکر حسین سلامی در نشست قرارگاه بهداشتی - درمانی سپاه که به صورت ویدئو کنفرانس با همه فرماندهان سپاه استانی برگزار شد، گفت: ویروس کرونا سست نشده و همچنان در حال فعالیت است و هر روز جغرافیای جدیدی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ما هم نباید سست شویم.

وی افزود: براساس تجارب چند ماه گذشته این بیماری فقط از طریق همکاری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه قابل گذر است و از آنجایی که هنوز درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، نوع رفتارهای ما در کاهش این بیماری تعیین کننده است.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: از همه فرماندهان سپاه استانی درخواست می کنم به ویژه در استان‌هایی که اوضاع شیوع کرونا نامناسب است، همکاری مناسب با دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته باشند و مساعدت‌های لازم را در بخش درمان، غربالگری، ضد عفونی کردن نقاهتگاه‌ها و حتی در بخش غسل و کفن متوفیان به عمل آوردند.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: وظیفه ما این است که بر اساس دستور ولی امرمان با همه امکانات و توان در این مسئله حضور داشته باشیم. تولید و توزیع ماسک برای مردم و پاسداران همچنان باید در دستور کار باشد و کمک‌های مومنانه مجدد آغاز شود.

وی گفت:در جلسه‌ای که یکشنبه آینده با مسئولان دستگاه‌های حمایتی و انقلابی خواهیم داشت، موج دیگری از کمک‌ها را برنامه ریزی خواهیم کرد و آن‌هایی که به سبب بیماری کرونا دچار مشکلات معیشتی شده اند، مساعدت می‌شوند.

در این ارتباط ویدئو کنفرانسی فرماندهان سپاه استانی از آمادگی‌های خود برای مقابله با بیماری کرونا به ویژه در ایام همه گیری مجدد آن سخن گفتند.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم در این ارتباط ویدئو کنفرانسی، گفت: قرارگاه زیستی سازمان بسیج دوباره تشکیل شده است و طرح‌های همه جانبه بیشتری را اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: در بحث تولید ماسک مکانیزه و بهداشتی تحت نظارت سازمان غذا و دارو فعالیت مان ادامه دارد که روزانه حدود ۵ میلیون ماسک در کشور تولید می‌شود، این تولیدات جدای از آن دو مرکزی است که در غرب استان تهران ماسک تولید می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هماهنگی‌هایی با استان‌ها برای آغاز مرحله دوم کمک‌های مومنانه صورت گرفته است که براساس آن در دهه اول محرم انجام می‌شود و مرحله سوم کمک‌های مومنانه هم از اربعین آغاز خواهد شد و تلاش ما این است که در هماهنگی با نهادها بخش قابل توجهی از نیازمندان را در کشور پوشش دهیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها