رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503331

گلایه مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از دولت

ساعت 24-مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه قیمت اتوبوس طی ۱۰ سال ۶ برابر شده است، گفت: دولت از سال ۸۹ اتوبوسی به شهرداری تهران تحویل نداد.

محمود ترفع، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره تامین اتوبوس برای شهروندان پایتخت اظهارداشت: قدرت خرید اتوبوس در حال حاضر به کمتر از یک ششم ۱۰ سال قبل کاهش یافته و این در حالی است که شرکت واحد در همه این سال‌ها از کمک‌های دولتی بی‌بهره بوده و دولت از سال ۸۹ تا کنون هیچ اتوبوسی به شهرداری تهران تحویل نداده‌است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اتوبوس‌های تهران به سن فرسودگی رسیده‌ است در صورتی که چاره‌ای نداریم، جز آن‌که به صورت تمام‌وقت آنها را برای جابه‌جایی مسافران به کار گیریم، اظهار کرد: از هر ۵ دستگاه اتوبوس تهران، حداقل ۳دستگاه آن فرسوده است و به عبارتی، ۶۲ درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده هستند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام این‌که میانگین عمر مفید اتوبوس‌های دیزل ۱۰ سال در نظر گرفته می‌شود در صورتی که متوسط عمر ناوگان اتوبوس‌های تهران ۱۲.۵ است، خاطرنشان کرد: این نسبت، مثل این می‌ماند که سن بازنشستگی فردی ۶۰ سال باشد اما از همین فرد در سن ۷۵ سالگی، انتظار داشته باشیم که ۷ روز هفته به صورت تمام‌وقت کار کند.

وی گفت: اگر در سال ۸۹ با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان، امکان خرید حداقل ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دوکابین را داشتیم، در حال حاضر با این مبلغ، تنها امکان خریداری حداکثر ۲۵ دستگاه اتوبوس دوکابین را داریم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها