رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503336

هشدار سازمان ملل متحد در باره افزایش فقر،

dir="RTL">سازمان ملل متحد، نسبت به تبعات ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا بر روند پیشرفت در جهان، افزایش فقر و کاهش امکان دسترسی به بهداشت و آموزش هشدار داد. سازمان ملل متحد، در ‌تازه‌ترین گزارش خود، روز سه‌شنبه ۷ ژوییه/۱۷ تیر، اعلام کرد: تلاش‌های جهانی برای افزایش سطح کیفیت زندگی در جهان که بر پایه اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ میلادی برنامه‌ریزی شده بود، در پایان سال ۲۰۱۹ با تاخیر مواجه شده و به تعویق افتاد.بنا بر اعلام این نهاد جهانی، همه‌گیری کووید ۱۹ در جهان، بشریت را در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی با بحرانی بی‌سابقه روبرو کرده است. گزارش سازمان ملل متحد، پس از آن منتشر شد که بانک جهانی، یک ماه پیش، هشتم ماه ژوئن/۱۹ خرداد، در گزارشی زیر عنوان «چشم‌اندازهای اقتصاد جهانی»، بحران اقتصادی و بحران در حوزه سلامت به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا را عاملی برای بروز شوک عظیم اقتصادی در جهان برشمرد که طی هفت دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با اشاره به بحران همه‌گیری ویروس جدید کرونا در جهان، در نشست اخیر سازمان ملل متحد، تاکید کرد: بحران شیوع ویروس کرونا دستیابی به اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار را با چالشی برای نسل‌های کنونی و آینده روبرو ساخته است. دبیرکل سازمان ملل متحد، بار دیگر، تصریح کرد: در شرایط کنونی، بدلیل همه‌گیری کووید ۱۹، بحران بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی بی‌سابقه‌ای، زندگی بشریت، امکان امرار معاش و دستیابی به اهداف پایدار مورد نظر را دشوارتر نموده است.سازمان ملل متحد، در گزارش اخیر خود، با اشاره به گزارش‌های بخش اقتصادی و اجتماعی این نهاد جهانی، می‌افزاید: تلاش‌های جهانی بر پایه اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار که از سال ۲۰۱۵ به مرحله اجرا گذارده شد، از اواخر سال ۲۰۱۹ و همزمان با شیوع ویروس کرونا با تاخیر روبرو شده است.بر اساس این گزارش، همه‌گیری ویروس جدید کرونا، در مدت زمانی کوتاه، جهان را با بحرانی بی‌سابقه، درگیر ساخت و برنامه‌های توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ را به شدت، در کشورهای فقیرتر و آسیب‌پذیرتر، مختل نمود. سازمان ملل متحد یادآور شد: بحران همه‌گیری ویروس جدید کرونا، به سرعت به بحران انسانی، اجتماعی و اقتصادی جدی در قرن حاضر تبدیل شد و به تمامی کشورهای جهان گسترش یافته و بیش از ۱۱ میلیون نفر در سراسر جهان را مبتلا و جان بیش از ۵۰۰ هزار نفر را گرفت. بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، بیش از ۷۱ میلیون نفر در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ با فقر مطلق مواجه شدند و این میزان افزایش آمار فقر در جهان از سال ۱۹۹۸ تاکنون بی‌سابقه بوده است. این نهاد جهانی بر اساس آمار سازمان جهانی کار هم تاکید کرد: زندگی حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر در سراسر جهان بدلیل همه‌گیری ویروس جدید کرونا به خطر افتاده است. بخشی از این افراد در ماه‌های اولیه بحران کووید ۱۹ بیش از ۶۰ درصد از درآمد خود را از دست داده‌اند. افرادی که موقعیت شغلی روزمزد داشته و از بیمه بیکاری و سلامتی محروم بودند، بخشی از قربانیان شیوع این همه‌گیری محسوب می‌شوند.

بحران همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، بنا بر گزارش اخیر سازمان ملل متحد، موجب بسته شدن درهای مدارس بر روی بیش از یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون دانش‌آموز شد.کودکان در بیش از ۷۰ کشور جهان، بدلیل تعلیق طرح واکسیناسیون کودکان در فاصله ماه‌های مارس تا آوریل،‌ با بحران جدی سلامت مواجه شدند.

گزارش سازمان ملل متحد هشدار داد: وضعیت بحرانی بهداشتی و اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، کودکان در خانواده‌ها و جوامع فقیر را با بحران جدی‌تری درگیر می‌کند. این چالش می‌تواند به افزایش کودکان کار، ازدواج کودکان و قاچاق کودکان بیانجامد. کووید و ۱۹ و تغییرات اقلیمی با شتاب جهان را تهدید می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها