رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503377

سوریه: ترور سردار سلیمانی تروریسم دولتی است

ساعت 24 -نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد اقدام آمریکا در ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تروریسم دولتی است.

style="text-align:justify">«حسام الدین آلا» نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی در ژنو تاکید کرد که افزایش استفاده آمریکا، رژیم اشغالگر اسرائیل و ترکیه از پهپادها در تجاوزهای مکرر نظامی و تروریسم دولتی آنها، ناشی از سکوت شورای امنیت و ناتوانی آن در مقابله با چنین اقداماتی است که صلح و امنیت بین المللی را تهدید و ناقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) ، آلا طی نشستی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، بهانه‌های این کشورها برای توجیه جنایاتشان اعم از استفاده از اصطلاح مبارزه با تروریسم یا ماده ۵۱ منشور سازمان ملل را، بدعت‌های قانونی خواند که مغایر با اصول احترام به حاکمیت کشورها و منع استفاده از زور در روابط بین الملل است.

نماینده سوریه با هشدار درباره تلاش کشورهای متجاوز برای مشروعیت بخشی این تجاوزگری‌های خود گفت:« گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره دستیابی گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش و جبهه النصره به فناوری‌های هواپیماهای شناسایی و استفاده از آن در سوریه گواه سطح حمایتی است که این گروه‌ها از آن برخوردارند و همچنین نقض مفاد منشوری است که کشورها را از ارائه کمک به گروه‌های مسلح مرتکب اقدامات تروریستی منع می‌کند».

آلا در پایان سخنان خود تاکید کرد:« ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقش برجسته و شناخته شده‌ای در مبارزه با تروریسم داشت آن هم با یک هواپیمای شناسایی آمریکایی، جنایت تروریسم دولتی است.»

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها