رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503399

موسوی: ترور بزدلانه سردار سلیمانی نقض آشکار منشور ملل بود

ساعت 24- سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری با بزدلانه خواندن ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا، گفت که ایران این جنایت را نه فراموش می‌کند و نه می‌بخشد.

style="text-align:justify">سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه‌شب در پیامی توییتری نوشت: ترور بزدلانه سردار سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم منطقه ما، «قتلی خودسرانه» و نقض آشکار منشور ملل بود.

وی افزود: ایالات متحده مسئول این اقدام جنایت‌بار است و با حمله لفظی به سازمان ملل نمی‌تواند این مسئله را سفیدنمایی (ماست‌مالی) کند. نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این حالی توییت را منتشر کرد که چهل و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در روز پنجشنبه که در ژنو برگزار شد، به صحنه محکومیت اقدامات فراقانونی و خودسرانه دولت‌ها، از جمله به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط رژیم آمریکا تبدیل شد.

گزارشگر سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های خارج از روال قانونی در ابتدای نشست با ایراد سخنانی یادآور شد؛ سردار (شهید) سلیمانی یک مسئول بلندپایه دولتی در یک کشور دارای حاکمیت است که مورد هدف ارتش آمریکا قرار گرفت.

اگنس کالامارد با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا نتوانسته اسناد و شواهدی محکم درباره ضرورت حمله به کاروان حامل سردار سلیمانی ارائه کند نتیجه گرفت که ترور فرمانده سپاه قدس اقدامی خودسرانه، غیرقانونی و نقض حقوق بشر بوده است.

در همین پیوند سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو هم هشدار داد که آمریکا و کشوری که پهپاد مورد استفاده در عملیات ترور سردار سلیمانی را میزبانی کرده باید پاسخگو باشند.

«اسماعیل بقایی هامانه» خاطر نشان کرد، ترور سردار سلیمانی اقدامی غیرقانونی و جنایت بزرگی است که صلح و امنیت جهان را به خطر انداخته است.

وی یادآور شد که این اقدام نه تنها نقض قوانین بین الملل و منشور ملل متحد، بلکه نقض قوانین حقوق بشری است و گزارش گزارشگر سازمان ملل در رابطه با ترور فرمانده نیروی قدس ایران، قابل چالش نیست .

نمایندگان سایر کشورهای حاضر در این نشست از جمله افغانستان، لیبی، استرالیا، سوریه، عراق و کوبا نیز اقدامات یکجانبه، خودسرانه و خارج از روال قانونی را محکوم کردند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها