رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503415

بزرگان اصولگرا، نظرات راهبردی را در اختیار نمایندگان قرار بدهند/شورای ائتلاف به نمایندگان جدید مشورت دهد

روستا آزاد: نمایندگانِ کم تجربه، رابطه دولت و مجلس را خراب نکنند

ساعت 24-روستا آزاد، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب می‌گوید: نمایندگان مجلس یازدهم باید با یک نگاه تعاملی دولت را در مسیر حل مشکلات یاری دهند.

رضا روستا آزاد عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در گفتگویی در خصوص عملکرد یکماه اخیر نمایندگان مردم در مجلس یازدهم و همچنین لزوم استقرار نگاه کارشناسی در پارلمان یازدهم، گفت: در همین یکماه گذشته با توجه به زمان کمی که از حضور نمایندگان در پارلمان می‌گذرد، می‌توان گفت که منتخبین مردم تا کنون عملکرد مثبتی از خود نشان داده‌اند.

وی با تأکید بر این موضوع که نباید نمایندگان مجلس از نظر مشورتی سیاسیون خود را بی نیاز بدانند، اظهار داشت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از زمانی که مجلس جدید تشکیل شده طی جلساتی نظرات مشورتی خود را به نمایندگان اصولگرا انتقال داده که نیاز است این روند ادامه دار باشد.

بزرگان اصولگرا، نظرات راهبردی را در اختیار نماینده دور اولی ها قرار بدهند

این عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ادامه داد: فردی که در عالم سیاست فعالیت می‌کند باید همواره از نظر مشورتی افراد مختلف بهره بگیرد. امروز نیز لازم است بزرگان جریان اصولگرا نظرات راهبردی خود را در اختیار نمایندگانی که برای اولین بار پا به مجلس گذاشته‌اند، قرار بدهند.

نمایندگان کم تجربه رابطه دولت و مجلس را خراب نکنند

روستا آزاد با انتقاد از بروز برخی رفتارهای هیجانی در مجلس یازدهم، بیان داشت: بنده رفتارهایی که در نهایت رابطه دو قوه «مقننه» و «مجریه» را خراب کند به صلاح نمی‌دانم. البته بروز این رفتارها به دلیل کم تجربگی برخی از نمایندگان است و امیدوارم در ماه‌های آینده مجلس این رفتارها نیز کمتر مشاهده شود.

عضو شورای مرکزی ایثارگران با مهم خواندن نقش نمایندگان ادوار مجلس در انتقال تجربه به نمایندگان جدید، بیان داشت: یکی از راه‌هایی که نمایندگان را می‌تواند در امر قانونگذاری هدایت کند، اخذ مشورت از نمایندگان قدیمی است. البته در کشور ما این موضوع جدی گرفته نمی‌شود و جلسات نمایندگان ادوار با اعضای پارلمان مستقر به صورت غیر متمرکز و آن هم در فواصل زمانی طولانی صورت می‌گیرد.

این فعال سیاسی جریان اصولگرا تأکید کرد: نمایندگان ادوار مجلس می‌توانند در جلسات مشترک و حتی بدون حضور نمایندگان فعلی، عملکرد پارلمان را مورد ارزیابی قرار دهند و نتیجه را به صورت مکتوب به نمایندگان فعلی ارسال کنند.

روستا آزاد در خصوص نمایندگان با تجربه حاضر در پارلمان نیز گفت: وجود نمایندگانی که سابقه کار پارلمانی را دارند می‌تواند در امر مشورت دهی به نمایندگان جوان موثر باشد، هرچند هنوز نمی‌توان در خصوص این تاثیرگذاری در مجلس یازدهم صحبت کرد.

نقش مرکز پژوهش‌های مجلس در نگارش طرح‌های کارشناسی بسیار مهم است

وی درباره تعدد طرح هایی که این روزها در پارلمان مطرح می شود، عنوان داشت: باید طرح‌های پیشنهادی نمایندگان از طریق «مرکز پژوهش‌های مجلس» پیگیری شود، البته نمایندگان مجلس یازدهم در ابتدای کار خود هستند و به مرور شاهد خواهیم بود که نمایندگان فعلی نیز طرح‌های کارشناسی شده تر را به هیأت رئیسه ارسال می‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص نمایندگانی که تنها کار سیاسی را در پارلمان دنبال می‌کنند، بیان داشت: اگر به ادوار مختلف مجلس نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در هر دوره افراد مختلف با سلایق فکری متفاوت حضور داشته‌اند، مجلس یازدهم نیز از این قانون مستثنی نیست و بعد از مدتی همین افراد نیز در چرخه قانونگذاری قرار می‌گیرند.

مجلسی ها وارد تعامل با دو قوه دیگر شوند

روستا آزاد در پاسخ به این سوال که نقش عملکرد مجلس یازدهم در به قدرت رساندن یک کاندیدای اصولگرا در سال ۱۴۰۰ چیست؟، اظهار داشت: اگر مجلس یازدهم به مسائلی که به زندگی مردم مرتبط می‌شود ورود کند بدون شک مردم برای حضور در انتخابات سال آینده مشتاق می‌شوند و در این مسیر نیز به کاندیدایی که مورد حمایت مجلس است، گرایش پیدا می‌کنند.

عضو شورای مرکزی ایثارگران با تأکید بر لزوم تعامل بین «دولت» و «مجلس»، گفت: نمایندگان مجلس باید مسائل جاری کشور را به صورت کارشناسی مورد ارزیابی قرار دهند و به دو قوه دیگر نیز نگاه تعاملی داشته باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: مجلس یازدهم هر زمان که لازم بود باید در مسیر حل مشکلات کشور به دولت کمک کند و حتی ایده‌های خود را نیز در اختیار این قوه قرار دهد.

نمایندگان در نقد عملکرد دولت، جانب انصاف را رعایت کنند

روستا آزاد در مواجهه با این پرسش که نمایندگان در چه بستری باید نقد خود را متوجه دولت کنند؟، بیان داشت: یک نماینده همواره در نقد عملکرد دولت باید جانب «انصاف» را رعایت کند و اگر قرار است موضوعی را مطرح کند، باید این موضوع به صورت کارشناسی شده باشد.

وی تأکید کرد: نماینده مجلس باید مسائل را صادقانه مورد بررسی و تحلیل قرار دهد و بدون سیاسی کاری، تنها به وظیفه نمایندگی خود بپردازد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان با تأکید بر تلاش مجلس کنونی برای تحقق شعار «جهش تولید»، ابراز داشت: باید نمایندگان مجلس یازدهم موضوع شعار سال را در اولویت کاری خود قرار دهند و بدون توجه به حواشی مختلف، با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در مسیر تحقق این امر مهم گام بردارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها