رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503416

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان | عراق در یک قدمی بحران | روز مرگبارِ ایران؛ افزایش بیماران بدحال

ساعت 24-تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۲ میلیون و ۳۴۵ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۵۵۵ هزار نفر ثبت شد.

div>

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان این‌که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۰ هزار نفر رسید، گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

دکتر سیما سادات لاری گفت: از ۱۸ تا ۱۹ تیر و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۹۵ مورد بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۰ هزار و ۴۵۸ نفر رسید.

وی افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که این بیشترین تعداد موارد مرگ روزانه بیماران در کشور است و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان این‌که تاکنون ۲۱۲ هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، ادامه داد: در عین حال ۳۳۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بنا به گفته لاری، تاکنون یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۸۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: مانند روزهای گذشته استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

اینفوگرافیک | وضعیت استان‌های کشور در روز مرگبار کرونایی ایران | مقایسه آمارها نسبت به روز گذشته

  • مبتلایان در عراق به مرز ۷۰ هزار نفر رسیدند

    منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق، عربستان، کویت و امارات خبر دادند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه السومریه، وزارت بهداشت و محیط‌زیست عراق از ثبت ۲۱۷۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

    با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان در این کشور به ۶۹ هزار و ۶۱۲ نفر رسید. همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۳ مبتلای دیگر جان باختند تا آمار کل جان‌باختگان در این کشور به ۲۸۸۲ نفر برسد.

    بیش از ۲۲۳ هزار مبتلا در عربستان

    در عربستان هم وزارت بهداشت این کشور از افزایش ۳۱۸۳ مورد جدید ابتلا طی ۲۴ ساعت اخیر و افزایش آمار مبتلایان به ۲۲۳ هزار و ۳۲۷ نفر افزایش یافت. طی این مدت، ۴۱ مبتلای دیگر جان باختند و آمار جان‌باختگان به ۲۱۰۰ نفر افزایش یافت.

    وضعیت کویت و امارات

    وزارت بهداشت امارات هم از افزایش آمار مبتلایان به ۵۳ هزار و ۵۷۷ نفر با ثبت ۵۳۲ نفر دیگر خبر داد. در کویت هم با ثبت ۸۳۳ مورد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان به ۵۲ هزار و ۸۴۰ و آمار جان‌باختگان هم به ۳۸۲ نفر رسید.

منبع: ایرنا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها