رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503437

چرا خواهر کیم دعوت به مذاکره را رد میکند؟

ساعت 24-کیم یو جونگ" خواهر پرنفوذ رهبر کره شمالی که این روزها به یکی از شخصیت های خبرساز این کشور تبدیل شده است در تازه ترین اظهارات خود برگزاری نشستی دیگر با آمریکا را «غیر ضروری و بی فایده» عنوان کرد.

در حالی که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود درباره از سرگیری گفت و گوها با کره شمالی بسیار امیدوار است و واشنگتن به تلاش های خود برای از سرگیری این مذاکرات ادامه می دهد خواهر رهبر کره شمالی چنین احتمالی را رد کرد.

«کیم یو جونگ» در بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد آورده است نظر شخصی من این است که امسال هیچ اجلاسی بین ایالات متحده و کره شمالی برگزار نمی شود.

او گفت: تا زمانی که هیچ تغییر قاطعی در رفتار ایالات متحده رخ ندهد اجلاس دیگری بین کره شمالی و ایالات متحده حداقل برای ما، غیر ضروری و بی فایده است.

خواهر رهبر کره شمالی با این حال یادآوری کرد این اظهارات به این معنا نیست که «کره شمالی قصد خلع سلاح ندارد».

او افزود: «ما نمی گوییم که قصد نداریم در راستای خلع سلاح گام برداریم اما می گوییم که اکنون نمی توانیم این کار را انجام دهیم».

کیم همچنین خواستار جلوگیری از «سیاست های خصمانه» آمریکا در قبال کره شمالی شد.

خواهر رهبر کره شمالی همچنین گفت که کره شمالی دیگر به پیشنهاد قبلی خود مبنی بر تخریب مجتمع هسته ای «یونگ بیون» در ازای رفع بخشی از تحریم های ایالات متحده بر نمی گردد، کره شمالی در اجلاس سال گذشته در هانوی این پیشنهاد را ارائه داد اما این جلسه بدون توافق شکسته شد.

این مقام کره شمالی همچنین در مورد رابطه شخصی برادرش «کیم جونگ اون» با دونالد ترامپ گفت که احساسات شخصی برادرش نسبت به ترامپ «بی شک محکم و عالی» است، اما کره شمالی نباید استراتژی ها و برنامه های هسته ای خود را بر اساس روابط با رئیس جمهوری آمریکا تنظیم کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها