رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503438

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به سوریه مهلت ۹۰ روزه داد

ساعت 24-سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در اقدامی برای فضا سازی علیه نظام سوریه، به دولت دمشق ۹۰ روز فرصت داد که محل و میزان سلاح های شیمیایی در اختیار خود را به این سازمان گزارش دهد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در تصمیمی مدعی شد که استفاده نیروهای نظام سوریه از گاز سارین و کلر در حملات شهر "اللطامنه" در ۲۴ مارس ۲۰۱۷ را مستند کرده است.

این شورا اعلام کرد که به دولت سوریه ۹۰ روز فرصت داده است تا محل تولید سلاح‌های شیمیایی ادعایی استفاده شده در حمله مذکور را به این سازمان ابلاغ کند.

شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی همچنین مقرر کرد که نظام سوریه به تعهداتش در زمینه برنامه‌های ذخیره مواد شیمیایی عمل کرده و میزان تسلیحات شیمیایی آماده استفاده خود را به این سازمان اطلاع دهد.

این شورا در ادامه مدعی شد: حمله شیمیایی به اللطامنه نشان داد که نظام سوریه سلاح‌های شیمیایی و تأسیسات تولید آن را از بین نبرده است.

تیم تحقیقات سازمان منع تسلیحات شیمیایی هشتم آوریل سال گذشته میلادی مدعی شد، دولت سوریه طرفی بوده است که حمله شیمیایی به شهر اللطامنه در حومه شمالی استان حماه انجام داده است.

در مقابل وزارت امور خارجه سوریه نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد که گزارش سازمان بین‌المللی منع سلاح‌های شیمیایی درباره استفاده از مواد سمی در شهرک لطامنه در سال ۲۰۱۷ دروغین است.

وزارت امورخارجه سوریه همچنین تاکید کرد که این گزارش شامل نتایج بی‌اساس و ساختگی است که می‌خواهند واقعیت را به شکل دیگری نشان دهند و دولت سوریه را متهم کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها