رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503445

روایت کاشفی از ماجرای استعفاها در حزب اتحاد ملت

ساعت 24- عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، تاکید کرد که حزب درون خود هیات داوری دارد و لازم است برای حل مسائل مقداری صبر و بردباری را مورد توجه و در اولویت قرار دهیم.

حسین کاشفی، عضو شورای مرکزی و رییس کمیته تشکیلات حزب اتحاد ملت درخصوص آخرین وضعیت استعفای تعدادی از اعضای این حزب در استان همدان، گفت: مسأاله استعفا یک اختلاف نظر درون تشکیلاتی است، ما وقتی که وارد احزاب می‌شویم، یعنی پذیرفته‌ایم که به نظر جمع احترام بگذاریم، در کنار اینکه نظرات فرد هم باید شنیده شود.

وی ادامه داد: برخی موضوعات و مباحث داخلی مطرح بود و به نظر من دوستان مقداری عجله کردند، اینکه در هر خانواده‌ای اختلاف‌نظرهایی ایجاد شود طبیعی است، اما وقتی ما به عضویت یک حزب درمی‌آییم به این معناست که مرامنامه، اساسنامه و راهبردهای آن را قبول داریم. حتی اگر اختلاف و مشکلی باشد که با مذکرات قابل حل نباشد، حزب در درون خود هیأت داوری دارد و لازم است که برای حل مسائل این چنینی مقداری صبر و بردباری را مورد توجه و در اولویت قرار دهیم.

رییس کمیته تشکیلات حزب اتحاد ملت در ادامه اظهار داشت: این استعفا شکل گسترده‌ای ندارد، تعدادی از دوستان ما در استان همدان نظرات و انتقادهایی داشتند و برخی دوستان هم برای اختلاف‌نظرها در حال رایزنی با آن‌ها هستند، البته باید این را هم در نظر داشته باشیم که فعالیت در حزب داوطلبانه است و فرد باید با علاقه وارد فعالیت در احزاب شود و البته هر زمان و به هر دلیلی هم علاقه‌ای به ادامه فعالیت نداشته باشد، می‌تواند از فعالیت کناره‌گیری کند. همچنین ممکن است یک فردی خواسته‌هایی هم داشته باشد و بیشتر هم این خواسته‌ها مباحث سیاسی است و شما نمی‌توانید در کار جمعی نظر یک فرد را بر نظر جمع ترجیح دهید.

وی افزود: در هر صورت وقتی ما معتقد هستیم که باید با مخالفان صحبت و گفت‌وگو کنیم باید بدانیم که اختلاف‌نظرهای داخلی هم با دعوا حل نمی‌شود، به همین جهت به دوستانی که حرف، نظر و پیشنهادی دارند و احساس می‌کنند که نظر آن‌ها مورد توجه قرار نگرفته است هم گفتیم که زمینه برای گفت‌وگو و حل مشکلات وجود دارد. اما اگر در پایان همه این گزینه‌ها بازهم فردی معتقد باشد که باید راه دیگری را در پیش گیرد، این حق را دارد که مسیر خود را برای ادامه فعالیت انتخاب کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها