رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503548

حزب توده ساخت شوروی ؛طرفدارسرسخت قرارداد با چین

ساعت 24 -حزب توده ایران قدیمی ترین و دیرپاترین حزب کمونیستی ایران و شاید خاورمیانه باشد که با همراهی رهبری حزب کمونیست اتحادجماهیر سوسیالیستی شوروی درایران زاد و رشد کرد و حالا بقایای این حزب به نظر می رسد پشت سر حزب کمونیست چین ایستاده واز قراداد چین وایران سفت و سخت دفاع می کنند.

کیانوری
dir="RTL">سایت پیک نت که خبرها وتحلیل های این حزب را بازتاب می دهد امروز شنبه21 تیرماه با عنوان "جنجال علیه قرار داد با چین!" دفاع جانانه ای از قرارداد درحال بررسی یا تفاهمنامه 25 ساله ایران وچین را در ج کرده ومخالفان این قرارداد را طرفدارن آمریکا معرفی کیده است. دراین نوشته تلاش شده است احمدی نژاد درداخل و رضا پهلوی را درخارج پرچمدار مخالفت با قرادراد معرفی کند.دراین نوشته آمده است:

طرح قرارداد اقتصادی 25 ساله میان ایران و چین که در صورت تائید چین و تصویب آن در مجلس ایران تبدیل به قرار داد خواهد شد، زمینه ساز یک سلسله بحث های عمدتا همراه با مخالفت با آن شده است. این مخالفت را احمدی نژاد آغاز کرد و به بیانیه رضا پهلوی علیه آن انجامید. در این فاصله تقریبا تمام رسانه های فارسی زبان خارج از کشور علیه این قرار داد بسیج شدند و انواع خبرها را از خود ساختند. از جمله این که فلان جزیره و فلان بخش از ایران را به چینی ها خواهند داد! البته همه در لباس دایه مهربان تر از مادر و با داعیه دفاع از منافع ملی مردم ایران این کارزار را راه انداخته اند. مطابق این طرح، که هنوز تبدیل به قرار داد رسمی نشده، چین 400 میلیارد دلار در عرصه های مختلف صنعتی در ایران سرمایه گذاری خواهد کرد و بر خلاف جنجالی که راه افتاده، گویا 5 هزار نیروی متخصص چینی و نه نظامی و یا امنیتی نیز وارد ایران خواهند شد. از این 400 میلیارد دلار قرار است 280 میلیارد دلار صرف گسترش صنایع نفت ایران بشود. ظاهرا این طرح بخشی از تدارک جاده نوین ابریشم است که چین در حال احداث آنست و در صورت پیوستن ایران به آن، تحول مهمی درعرصه کار و تولید و در آمد ناشی از ترانزیت کالا و حمل و نقل در ایران خواهد شد.این طرح دو گونه مخالف دارد که در انتهای خط مخالفت، به یکدیگر نیز وصل می شوند:

یکم - امریکا در درجه نخست، زیرا هم زیر پای تحریم های کمر شکن این کشور علیه ایران که دود آن مستقیما به چشم مردم ایران می رود را خالی می کند و هم زمینه حضور گسترده تر اقتصادی چین بعنوان رقیب اصلی اقتصادی امریکا در منطقه را بیش از پیش فراهم می کند. درعین حال که سرودی هم یاد کشورهای زیر فشار تحریم امریکا میدهد.

دوم - گروه دوم مخالفان ایرانی جمهوری اسلامی اند که اسب اپوزیسیون را وارونه سوار شده اند. مخالفانی که سنگ خود را به سینه می زنند و نه سنگ مردم ایران را. تاسف بار، آن که اتفاقا این مخالفت ها متوجه آن جنبه هائی از سیاست خارجی جمهوری اسلامی است که بار مثبت آن بیش از بار منفی آنست.

تمجید وتحسین

درادامه نوشته حاضر به تحسین و تمجید از قرارداد پرداخته شده و آمده است: در بستر این مخالفت پر جنجال، اگر حکومت عقب نشینی نکند و گام های عملی اجرای قرار داد (پس از تصویب) برداشته شود، این امید وجود دارد که بخش قابل توجهی از بیکاری انسانی و رکود اقتصادی جبران و از قدرت سرمایه داری زالو صفت تجاری کاسته شود. قدرتی که قطعا پشت مخالفت های داخلی با طرح قرار داد 25 ساله قرار دارد و برای علنی کردن این مخالف و نشان دادن چنگ و دندان خود به دولت و مبتکران این قرار داد، آدم هفت رنگ و بوقلمون صفتی مثل احمدی نژاد را جلو انداخته است. می توان بخشی از آتش سوزی های اخیر، انفجارها و حوادث دیگری که قطعا باز هم شاهد آن خواهیم بود را، ناشی از همین مخالفت و همین سمت گیری به سمت چین و روسیه تصور کرد.صف بندی در مخالفت و موافقت با تجدید تحریم تسلیحاتی ایران نیز دقیقا همین صف بندی مورد اشاره در باره طرح قرار داد 25 ساله را دارد.

حزب توده ساخت شوروی حالاطرفدار قرارداد با چینشده است

حزب توده ایران قدیمی ترین و دیرپاترین حزب کمونیستی ایران و شاید خاورمیانه باشد که با همراهی رهبری حزب کمونیست اتحادجماهیر سوسیالیستی شوروی درایران زاد و رشد کرد و حالا بقایای این حزب به نظر می رسد پشت سر حزب کمونیست چین ایستاده واز قراداد چین وایران سفت و سخت دفاع می کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها