رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503577

ارسال قنبر پلو شیرازی به سازمان جهانی جهانگردی

ساعت 24- براساس آخرین خبرهای واصله، ارسال قنبر پلو شیرازی به سازمان جهانی جهانگردی صورت گرفت.حضور موفق ایران در کمپین تبلیغاتی «سلایق غذایی» (Gastronomy) که از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) برگزار شد، فرصتی است که رویای سفر از طریق غذا و آشپزی را زنده نگه می دارد.

خبر
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد که ایران با فیلمی از یک غذای اصیل ایرانی به کمپین (Gastronomy) سازمان جهانی جهانگردی پیوست.

ولی تیموری، ویدیوی این غذا را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته و نوشت: کلیپ «غم بر پلو شیرازی» که با موضوع معرفی یکی از غذاهای اصیل ایرانی تهیه شده، شرایط و شاخص های لازم را برای شرکت در جشنواره بین گردشگری غذا (Tourism & Gastronomy) سازمان جهانی گردشگری UNWTO احراز کرد و به نمایندگی از صنعت گردشگری ایران، از طرف دبیرخانه این سازمان بین المللی بطور رسمی در سایت آن معرفی شد.

محمد قاسمی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حضور موفق ایران در کمپین تبلیغاتی «سلایق غذایی» (Gastronomy) که از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) برگزار شد، فرصتی است که رویای سفر از طریق غذا و آشپزی را زنده نگه می دارد.

او یادآور شد: گردشگری خوراک (Gastronomy Tourism) یکی از زیر مجموعه های گردشگری است. این نوع گردشگری در واقع به عنوان حافظ میراث فرهنگی کشور میزبان عمل کرده و از این رهگذر فرصت هایی را نیز در زمینه های مختلف از جمله اشتغالزایی بویژه در مناطق روستایی فراهم می آورد.

وی افزود: بر همین اساس، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به عنوان بخشی از کمپین «فردا سفر کنید» (Travel Tomorrow) از کشورهای عضو خواست در چارچوب استانداردها و ضوابط ابلاغی خود کلیپ هایی را در زمینه معرفی غذاهای سنتی خود تهیه و ارسال کنند. این اقدام UNWTO اساسا برای مواجهه با چالش جهانی حاصل از شیوع ویروس کرونا در جهان و با هدف احترام به فرهنگهای مختلف و به صورت ویژه توجه به سلایق غذایی به عنوان بازتابی از فرهنگ، میراث، سنت و در عین حال انتقال احساس جامعه صورت پذیرفت.

قاسمی با اشاره به اینکه در این راستا معاونت گردشگری با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تولید فیلم کوتاهی از نحوه طبخ یکی از غذاهای سنتی کشورمان کرد، ادامه داد: این فیلم کوتاه که پس از احراز شرایط و ضوابط سازمان جهانی گردشگری در سایت آن سازمان مورد پذیرش قرار گرفت و به آدرس: www.unwto.org/Asian_cuisine بارگزاری شد، فرصت مغتنمی را برای معرفی بخش های مختلف فرهنگ سرزمین ایران همچون معماری، پوشش دست بافته ها، موسیقی سنتی، ابزار و تجهیزات سنتی پخت خوراک و... و. به جهانیان فراهم آورده است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری بیان کرد: ایران از حیث تنوع و طعم غذایی از قابلیت بی نظیری برخوردار است و متاسفانه، در راستای جذب گردشگر به آن پرداخته نشد. امید است با تداوم چنین اقداماتی بتوانیم میراث غذایی خود را به بهترین نحو به جهانیان بشناسانیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها