رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503623

اقدام دیگر ترامپ علیه مهاجران تحت برنامه «داکا»

ساعت24-سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده که دستور اجرایی جدید رئیس‌جمهور آمریکا، برای مهاجرانی که تحت برنامه «داکا» در آمریکا اقامت دارند اغماضی را قائل نمی‌شود.

laquo;جود دیر» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (جمعه) بعد از مصاحبه «دونالد ترامپ» با شبکه آمریکایی «تلموندو»، در مورد برنامه «داکا» به اظهارنظر پرداخت.

به نوشته رویترز، سخنگوی کاخ سفید در این بیانیه گفته دستور اجرایی برنامه‌ریزی شده ترامپ، شامل اغماضی برای مهاجرانی که در دوران کودکی به صورت غیر‌قانونی وارد آمریکا شده‌اند نمی‌شود. این مهاجران با نام «رویاپردازان» یا «دریمرز» معروف شده‌اند.

وی در این بیانیه گفت: «این (دستور اجرایی ترامپ برای برنامه داکا) شامل اغماض نمی‌شود.»

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه تلموندو که برنامه‌هایش را به زبان اسپانیایی پخش می‌کند به دستور اجرایی خود برای برنامه «داکا» اشاره کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه گفته بود: «من یک دستور اجرایی بزرگ را صادر می‌کنم... قصد دارم [برنامه] داکا را نیز در آن بیاورم. ما می‌خواهیم شیوه‌ای برای شهروندی داشته باشیم.»

برنامه موسوم به داکا، در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به اجرا گذاشته شد. هدف از اجرایی ساختن این برنامه، حمایت و جلوگیری از اخراج حدود ۶۴۹ هزار مهاجری بوده است که در دوران کودکی به صورت غیر قانونی وارد آمریکا شده بودند.

اما دولت ترامپ، با وجود حکم اخیر دیوان عالی این کشور در نظر دارد ظرف شش ماه آینده به این برنامه پایان دهد.

دیوان عالی آمریکا چند هفته گذشته با طرح دولت ترامپ برای لغو برنامه داکا مخالفت کرده بود. با این حال «چد ولف»، وزیر امنیت داخلی آمریکا روز یکشنبه تأکید کرد که دولت ترامپ طرح داکا را «غیرقانونی» می‌داند و مصمم به لغو آن طی شش ماه آینده است.

ظاهراً دونالد ترامپ قصد دارد با لغو برنامه داکا، از یک سو به شعار انتخاباتی خود مبنی بر سخت‌گیری علیه مهاجران عمل کند و از سوی دیگر، رأی‌های بیشتری را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برای خود جذب کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها