رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504260

IOC پاسخ نامه کمیته ملی المپیک را داد: موضوع کمیل قاسمی در حال بررسی است

ساعت 24-IOC در پاسخ به نامه کمیته ملی المپیک در خصوص تغییر رنگ مدال بازیهای المپیک 2012 قهرمان بااخلاق و ارزنده کشورمان عنوان داشت،موضوع کمیل قاسمی در حال بررسی اما قادر به اعلام بازه زمانی دقیق برای اتمام آن نمی باشیم.

پس از اعلام مثبت شدن تست دوپینگ دارندگان مدال طلا و نقره کشتی آزاد وزن 125 کیلو گرم بازیهای المپیک 2012 لندن،کمیته ملی المپیک در نخستین نامه خود که چهارم دسامبر2019 یا همان 13 آذر سال 98 به IOC ارسال گردید خواهان تغییر رنگ مدال کشتی گیر کشورمان شد که در همان تاریخ نیز جواب آن دریافت گردید.
سپس کمیته ملی المپیک در تاریخ 27 ژوئن 2020 برابر با 7 تیر 1399 در دومین نامه خود به کمیته بین المللی المپیک خواستار تسریع در تخصیص مدال المپیک کمیل قاسمی در بازیهای المپیک 2012 شد که با توجه به تعطیلی کمیته بین المللی المپیک به دلیل شیوع کرونا و دور کاری کارمندان آن و همچنین اعتراض دو ورزشکار دوپینگی و پروسه زمان بر بودن بررسی شکایت و تست مجدد نمونه آزمایش Bآنها و عدم برگزاری نشست هیات اجرایی IOC به جهت شیوع ویروس کرونا،این امر کمی زمان بر شد اما سرانجام کمیته بین المللی المپیک در پاسخ به نامه دوم کمیته ملی المپیک با ارسال نامه ای چنین عنوان داشت:

جناب آقای/سرکار خانم

ضمن تشکر از ایمیل ارسالی، بابت تاخیر در پاسخ پوزش می خواهیم.
با عنایت به روند داخلی کار در کمیته بین المللی المپیک، باید منتظر تکمیل مراحل تست دوباره ورزشکارانی که مجددا طبقه بندی شده اند بمانیم. پس از تکمیل این پروسه فدراسیون بین المللی طبقه بندی ورزشکاران را رسما اعلام نموده و تصمیم در خصوص تخصیص مجدد مدال ها به هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک ارائه خواهد شد.
به این ترتیب قادر به اعلام یک بازه زمانی دقیق برای اتمام پروسه نمی باشیم اما به کمیته ملی المپیک ایران اطمینان می دهیم که این موضوع(آقای کمیل قاسمی)در حال بررسی است.

با احترام
جسی نومن
مدیر ارشد پروژه ارتباطات و خدمات بازیهای کمیته های ملی المپیک

گفتنی است:دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک بعد از دیدار با کمیل قاسمی قهرمان ارزنده کشورمان با ارسال نامه ای به رئیس اتحادیه جهانی کشتی در تاریخ 7 جولای 2020 ،خواستار پیگیری جدی این نهاد جهت تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی در بازیهای المپیک 2012 لندن شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها