رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504326

آخرین وضعیت کرونا در شهرهای تهران

ساعت 24-با افزایش تعداد مبتلایان کرونا و کاهش سن بیماران درگیر استان تهران در حالت هشدار قرار گرفت، این در حالی است که اپلیکیشن مورد تایید وزارت بهداشت پنجاه درصد شهرستان‌های تهران را به رنگ نارنجی و پرخطر نمایش می‌دهد.

style="text-align:justify"> پس از رشد دوباره آماره مبتلایان و فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در هفته‌های گذشته در بسیاری از مناطق کشور محدودیت‌های رفت‌وآمد و برخی فعالیت‌ها باز از سرگرفته شد. در استان تهران نیز با اعلام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در روز دوشنبه ۲۳ تیر محدودیت‌هایی برای مراکز آموزشی، اجتماعی، مذهبی، ورزشی، فرهنگی و هنری به مدت یک هفته اعمال شد.

روز گذشته نیز علی زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران، در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۰ بیمار کرونایی در تهران بستری شدند و استان تهران دارای شرایط بسیار متفاوت است و باید مداخلات جدی‌تری اعمال شود و نباید زمان از دست برود.

وی با تاکید بر محدودیت هایی نظیر تعلیق تمام تجمعات بالا ۱۰ نفر و عدم برگزاری سمینارها، مجامع، جشنواره ها و نمایشگاه ها به برگزاری برخی آزمون ها در تهران انتقاد کرد و گفت: متأسفانه شاهد برگزاری آزمون‌هایی هستیم که امکان تعویق آن‌ها فراهم است و هنوز اطمینان خاطر نداریم که در این آزمون‌ها شیوه‌نامه‌های بهداشتی به گونه‌ای رعایت شوند که باعث صیانت از داوطلبان شود. تمام برنامه‌های آزمون‌های مدارس باید تعلیق شود و آزمون‌هایی که میزبانی آنها بر عهده تهران است به زمانی دیگر موکول شود.

این محدودیت‌ها در حالی اعمال می‌شود که بر اساس آمار اطلاعات ارائه شده در نرم افزار ماسک، مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ۱۶ شهرستان استان تهران، ۸ شهرستان از جمله شهرستان تهران و مناطق ۲۲گانه آن در وضعیت نارنجی و پرخطر قرار دارند. پاکدشت، رباط کریم،‌ ری،‌ شمیرانات،‌ شهریار،‌ فیروزکوه و ملارد دیگر شهرستان‌های پرخطر استان تهران هستند.

بر اساس این اطلاعات این نرم افزار ۴ شهرستان اسلام شهر، دماوند،‌ قدس و قرچک هم اکنون در وضعیت زرد، با خطر متوسط قرار داشته و شهرستان‌های بهارستان، پردیس، پیشوا و ورامین نیز در وضعیت سفید یعنی کم خطر قرار دارند.

علی رغم محدودیت‌های اعلام شده و تعطیلی یک هفته‌ای کتابخانه‌ها، سینماها، تئاترها،‌ تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه، مساجد و مصلی‌ها و همچنین ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی هنوز در بسیاری از اماکن نظیر متروها، اتوبوس‌های شهری و مراکز ارائه خدمت می‌توان شاهد تجمع و ازدحام مردم بود.

با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد برای کنترل اوضاع نیاز به تدابیر گسترده‌ و دقیق‌تری است تا حدالامکان نیاز مردم برای مراجعه حضوری در دفاتر ارائه خدمت با غیرحضوری شدن خدمات فراهم شود و همچنین با اعمال و اجرای دقیق و بدون اهمال محدودیت‌ها از شیوع هرچه بیشتر بیماری جلوگیری شود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها