رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504344

فشار روی نخست‌وزیر انگلیس بابت بیتوجهی به هشدارها درباره کرونا

ساعت 24-نخست‌وزیر انگلیس در جلسه پارلمان بابت بی‌توجهی به گزارش‌های هشداردهنده درباره شیوع موج دوم کرونا در کشورش تحت فشار قرار گرفت.

style="text-align:justify">«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس در جلسه‌ای در پارلمان انگلیس روز چهارشنبه بابت بی‌اعتنایی به گزارش‌های هشداردهنده درباره شیوع موج دوم کرونا تحت فشار قرار گرفت.

آقای جانسون در بخشی از نشست روز چهارشنبه پارلمان اظهاراتی مطرح کرده که نشان می‌دهد گزارشی را که دولت خود او تهیه کرده و حاوی اطلاعاتی درباره اقدامات اضطراری لازم برای جلوگیری از موج دوم کرونا بوده را نخوانده و تنها از آن «باخبر» بوده است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس در جلسه پارلمان گفت: «باید در خصوص سوالاتی که امروز مطرح شد این را بپرسم که آیا نخست‌وزیر واقعاً گزارش‌هایی را که در آن درباره بدترین سناریوهای ممکن بحث‌هایی منطقی مطرح شده شده بود و به دولت گوشزد می‌کرد باید در ۶ هفته آتی چه اقداماتی انجام دهد، خوانده بود یا خیر.»

جانسون پاسخ داد: «من البته از گزارش‌ها باخبرم و قطعاً داریم گام‌های معقولی برای آماده کردن کشور برای موج دوم کرونا برمی‌داریم».

این پاسخ نخست‌وزیر جانسون به امتناع او از خواندن از این گزارش و بی‌اعتنایی به آن تعبیر شده است.

استارمر در ادامه گفت، جانسون باید تمام توصیه‌های این گزارش را که توسط «پاتریک والاس» مشاور امور علمی دولت انگلیس تهیه شده است عملی کند.

با این حال جانسون پاسخ داد وزرای دولتش به اطمینان یافتن از اینکه ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل نمی‌شوند اکتفا خواهند کرد.

سخنگوی استارمر پس از این پرسش و پاسخ اعلام کرد گزارش مذکور تمامی عواقب موج دوم شیوع ویروس کرونا را شامل می‌شود و «بسیار نگران کننده است که نخست‌وزیر حتی زحمت خواندن آن را نیز نکشیده است».

جانسون در جلسه روز چهارشنبه پارلمان تحت فشار حزب کارگر که طوماری با ۱۰۰ هزار امضا به پارلمان تحویل دادند، وعده داد در «زمان مقتضی» تحقیقاتی درباره نحوه پاسخ دولت به شیوع ویروس کرونا انجام خواهد شد.

در حالی که در هفته‌های اخیر رهبران احزاب اپوزیسیون انگلیس به عملکرد دولت محافظه‌کار جانسون در مهار ویروس کرونا تاخته‌اند، کارشناسان انگلیسی درباره احتمال مرگ ۱۲۰ هزار نفر در فصل زمستان هشدار داده‌اند.

۳۷ دانشمند و دانشگاهی مطرح انگلیسی گزارشی را در نشریه «آکادمی علوم پزشکی» منتشر کردند که مسئولیت تهیه و نگارش آن بر عهده پاتریک والاس قرار داشت.

کارشناسان انگلیسی در این گزارش هشدار دادند در صورت عدم آمادگی برای مواجه شدن با «موج دوم» کرونا احتمال آن وجود دارد که تا ۱۲۰ هزار نفر در فصل زمستان جانشان را از دست بدهند

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها