رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504361

دور باطل مربیان در لیگ برتر

ساعت24- در چند فصل اخیر لیگ برتر، مربیان زیادی بدون موفقیت چشم گیری تیم‌های خودشان را تغییر دادند و هر فصل به صورت میانگین هدایت دو تیم را برعهده داشتند.

فوتبال
این روزها قطار لیگ برتر به ایستگاه پایانی نزدیک می شود و با اینکه پرسپولیس در صدر جدول با تیم دوم 14 امتیاز فاصله دارد اما تیم های سپاهان، شهرخودرو، فولاد، تراکتور، استقلال همچنان روی کاغذ برای کسب عنوان قهرمانی شانس دارند. گرچه پرسپولیس از شش بازی باقی مانده اگر 6 امتیاز بگیرد قهرمانی اش مسجل خواهد شد. در این بین 5 تیم بعدی تلاش می کنند تا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای فصل بعد را کسب کنند. علاوه بر بالای جدول، تنور لیگ در نیمه دوم لیگ هم داغ است و تیم های برای بقا می جنگند. پیکان انتهای جدولی پس از شکست مقابل پرسپولیس به یکباره متحول شد و با دو برد ارزشمند مقابل ذوب آهن و گل گهر، خودش را از منطقه سقوط جدا کرد و امیدوار است تا همین روند صعودی اش را حفظ کند. شاهین بوشهر که با میشو نتایج خوبی گرفته بود، پس از تعطیلی لیگ به خاطر شیوع کرونا و عدم حضور میشو در بوشهر، این تیم وضعیت نامناسبی پیدا کرده و در انتهای جدول جا خشک کرده است. گل گهری ها هم با آقا معلم در منطقه سقوط هستند و سیرجانی ها امیدوارند با اضافه شدن پیروز قربانی به کادرفنی این تیم شرایط آنها هم تغییر کند.

در بهبوهه تلاش تیم های برای بقا در لیگ، جابجایی مربیان در این هفته های آخر نکتع عجیب لیگ است. هومن افاضلی سرمربی پارس جنوبی پس از اینکه کمیته انضباطی رای به برگزاری بازی مقابل استقلال داد، با انتشار یک بیانیه از سمتش استعفا کرد اما در یک حرکت خارق العاده، تنها چند ساعت پس از استعفایش با مدیران ماشین سازی برای هدایت این تیم به توافق رسید و از بوشهر به تبریز رفت.

در بهبوهه تلاش تیم های برای بقا در لیگ، جابجایی مربیان در این هفته های آخر نکتع عجیب لیگ است.

در یکی دیگر از اتفاقات عجیب لیگ برتر، رضا مهاجری که چند روز قبل از بازی مقابل پرسپولیس هدایت سبزپوشان تبریزی را برعهده گرفته بود، پس از شکست مقابل سرخپوشان به یکباره از این تیم جدا شد و تصمیم داشت به گل گهر برود و جانشین مجید جلالی شود که جلالی با مدیران تیمش به توافق رسید و آقا رضا از ماشین رانده و گل گهر مانده، شد.

در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به چرخه باطل مربیان در لیگ برتر در سال های اخیر:

رضا مهاجری:

رضا مهاجری سال ها در ابومسلم و پیام مشهد بازی کرد و خیلی زود به عنوان دستیار در ابومسلم کار مربیگری را آغاز کرد. او در سال های اول تجربه مربیگری اش در تیم های استقلال اهواز، پاس تهران و صبای قم حضور داشت اما اولین تجربه حضور به عنوان سرمربی به شیرین فراز کرمانشاه بر می گردد. او چند سال هدایت سیاه جامگان مشهد را برعهده داشت و با این تیم به لیگ برتر صعود کرد تا نام خودش را به عنوان یک مربی جوان در فوتبال ما معرفی کند. و سپس به عنوان سرمربی پدیده انتخاب شد. او پس از جدایی از پدیده مدتی مدیریت فنی تراکتور را برعهده و سپس به ماشین سازی رفت. مهاجری در دو سال اخیر چهار بار تیم عوض کرده است و نکته قابل توجه این است که او فصل نوزدهم را با نساجی شروع کرد، در میانه راه از این تیم جدا شد و هدایت ماشین سازی را برعهده گرفت و پس از یک هفته حضور در تبریز از این تیم جدا و با گل گهری ها به توافق رسید. او اگر هدایت گل گهر سیرجان را برعهده بگیرد، یکی از مربیانی می شود که در یک فصل سرمربی سه تیم مختلف بوده.

هومن افاضلی:

افاضلی در لیگ برتر نتایج غیرقابل قبولی گرفته است. او که سالها دستیار بلاژویچ و برانکو و همچنین علی دایی در تیم ملی بود، با تیم های صبای قم، نفت تهران به لیگ یک سقوط کرد و با تیم ملی امید هم در بازی های قهرمانی آسیا حذف شد. او که هفت بازی هدایت جمی ها را برعهده داشت، یک برد، دو باخت و چهار تساوی کسب کرد.افاضلی پس از اینکه کمیته انضباطی رای به برگزاری بازی مقابل استقلال داد، با انتشار یک بیانیه از سمتش استعفا کرد اما به یکباره به تبریز رفت و حالا هدایت ماشین سازی را برعهده گرفته است و باید دید با این تیم چه نتایجی خواهد گرفت.

عبدالله ویسی:

ویسی یکی از مربیان جوان لیگ برتر بود که خیلی زود موفق شد با تیمش به قهرمانی لیگ برتر برسد. او با استقلال خوزستانی که در لیگ پانزدهم برای اولین بار به لیگ برتر صعود کرده بود با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس به مقام قهرمانی رسید و یکی از شگفتی های فوتبال ایران را رقم زد. او پس از این افتخارآفرینی به عنوان سرمربی سپاهان انتخاب شد تا شاید قهرمانی اش را این بار با زرد پوشان اصفهانی تکرار کند اما نتایج ضعیف او باعث شد تا طاقت مدیران اصفهانی طاق شود و او خیلی زود از هدایت این تیم کنار برود. ویسی دوباره به استقلال خوزستان برگشت تا بتواند تیمی که با آن قهرمان شده است را از منطقه سقوط نجات دهد اما فقط هنر او یک فصل جواب داده بود ویسی و استقلال خوزستان با هم به لیگ یک سقوط کردند. او در دو سال اخیر هدایت سه تیم را برعهده گرفته و هم اکنون با پیکان جزو تیم های پایین جدول محسوب می شود.

فراز کمالوند:

کمالوند یکی از روزنامه نگارانی بود که خیلی زود پایش به عرصه مربیگری باز شد. او از سال 80 به عنوان مربی در سطح تیم های بزرگسال کارش را آغاز کرد و در سال 85 با تیم شیرین فراز کرمانشاه به لیگ برتر صعود کرد. او در این سالها هدایت تیم هایی همچون تراکتور، گسترش فولاد، پاس همدان، صنعت نفت آبادان،... و پارس جنوبی را برعهده داشت که با توجه به نتایج ضعیف کسب شده از این تیم کنار گذاشته شد تا هومن افاضلی جانشینش شود.

مجید جلالی:

مجید جلالی، مربی‌گری را از سن ۲۱ سالگی آغاز کرده و در حالی که هنوز به عنوان بازیکن عضو تیم بزرگسالان وحدت تهران بود، هم‌زمان وظیفه مربی‌گری تیم نوجوانان وحدت را نیز بر عهده گرفت؛ تا این که به صورت رسمی از سال ۱۳۶۵ به عنوان مربی تیم بزرگسالان وحدت به خدمت گرفته شد. اوج موفقیت آقا معلم فوتبال ایران به سال 83 با تیم پاس بر می گردد. او با تیمی که جواد نکونام، آرش برهانی، خداداد عزیزی و ... در اختیار داشت به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید. او پس از پاس صباباطری را قهرمان جام حذفی و سوپرکاپ ایران کرد. او از سال 82 که در لیگ برتر مربیگری کرده 11 بار تیمش را تغییر داده و عموما تیم های آقا معلم در میانه های جدول حضور داشتند. او در حال حاضر سرمربی گل گهر سیرجان است و با این تیم در منطقه سقوط قرار دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها