رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506589

آلمان به دنبال پر کردن جای خالی نظامیان آمریکایی

ساعت24-وزیر دفاع آلمان با مهم دانستن تامین امنیت قاره اروپا توسط کشورهای این قاره، گفت درباره جایگزین کردن نظامیان آلمانی با نظامیان آمریکایی که از این منطقه خارج می‌شوند، گفت‌وگوهایی را انجام خواهد داد.

تصمیم آمریکا برای خارج کردن بخش زیادی از نظامیان خود از آلمان همچنان واکنش‌های مختلفی را در پی دارد و این بار «آنه‌گرت کرامپ-کارنباوئر» وزیر دفاع آلمان از پر کردن جای خالی نظامیان آمریکایی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کارنباوئر امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای گفت بعد از فصل تابستان، با سران ایالت‌های آلمان که شامل خروج نظامیان آمریکایی شده‌اند، گفت‌وگو می‌کند تا با ارتش آلمان به آنها کمک شود.

بر این اساس، وی ضمن «تأسف‌بار» توصیف کردن تصمیم آمریکا برای خارج کردن نظامیان خود از آلمان، توضیح داد: «من در آغاز نشست مقدماتی بعد از تابستان، نخست‌وزیران ایالت‌های آسیب‌دیده [از تصمیم آمریکا] را دعوت می‌کنم تا درباره نحوه حمایت نیروهای مسلح ملی از این مناطق صحبت کنیم».

این مقام آلمانی افزود: «ما منافع آلمان و اروپا را در نظر داریم. حقیقت این است که زندگی خوب در آلمان و اروپا، به صورت فزاینده‌ای به چگونگی تامین امنیت خودمان بستگی دارد».

ارتش ایالات متحده روزه چهارشنبه برنامه خارج کردن نظامیان آمریکایی از این کشور را منتشر کرد که شامل خروج ۱۲ هزار نظامی از آلمان و باقی ماندن نیمی از دیگر نظامیانش در اروپا با هدف مقابله با روسیه می‌شود. (جزئیات بیشتر)

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز با دفاع از این تصمیم، گفت: «آلمان میلیاردها دلار برای خرید انرژی به روسیه می‌پردازد و ما باید از آلمان در برابر روسیه محافظت کنیم. این چه معنایی دارد؟ همچنین آلمان در پرداخت ۲ درصد [جی‌دی‌پی] به ناتو کوتاهی می‌کند. به‌همین‌خاطر ما برخی نیروهای خود را از آلمان خارج می‌کنیم.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها