رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 507216

به خرج دولت دررستوران غذا بخورید

بازگشت کینز به اقتصاد بریتانیا

ساعت 24 – منصوره نصرتی کردکندی- مشهور است که جان مینارد کینز برای شکست رکود  در کشورهای غربی پس از بحران بزرگ 1929 امریکا به دولتها توصیه کرده بود بهتر است دولت به عده ای پول بدهد تا جایی را حفر کنند و به عده ای پول بدهد آن حفره ها را پر کنند. به این ترتیب هر دو گروه قدرت خرید به دست می آورند و با آن پول به بازار می روند و خرید می کنند و رکود سست می شود. به نظر می رسد در بریتانیای امروز این توصیه کینز زنده شده است.

مک دونالد
r />
به نوشته گاردین : براساس تصمیم دولت هرفردی که دررستوران های لندن غذا بخورد 10 پوند آن را دولت پرداخت می کند . به این ترتیب دولت امید وار است با این کار بیکاری در رستورانها کم وکمتر شود و از سوی دیگر دست کم این بخش از اقتصاد رونق پیدا کند که البته زنجیره ای از فعالیتهای پیشین رستوران داری را نیز به حرکت وا می دارد. دولت به شهروندان توصیه می کند اگر در رستوران غذا بخورید ده پوند از قیمت غذار ا دولت پرداخت می کند. این روشی است که به نظر می رسد شاید بتواند به نجات مشاغل رستوران داری کمک کند. این توصیه در حالی انجام می شود که هنوز نیمی از مکان های گردشگری مطرح در انگلیس تعطیل هستند، آیا این روش کارساز خواهد بود؟
انگلیسی ها این برنامه را از دیروز اجرا کردند. شهروندان این کشور حالا می توانند با خوردن یک وعده غذایی مقرون به صرفه در مک دونالد یا یکی از رستورانهای معروف مثل میشلین غذا ی با تخفیف بخورند. برخی از این مشهورترین رستوران ها در لیست رستوران های دولت برای تخفیف به مشتریان قرار دارند. در این طرح بیش از 53 هزار مکان ، رستوران و غذاخوری بزرگ زنجیره ای خیابان های اصلی مثل مک دونالد و ناندو و همچنین رستوران های واقع در مکان های خیلی مشهور و شلوغ مانند لوی در غرب لندن مشمول طرح خوردن غذا بیرون از خانه شده اند و دراین طرح دولت مشارکت دارند. هدف از این طرح کمک به صنعت گردشگری و بنگاههای فعال در این صنعت بزرگ است که در شرایط فعلی 1.8 میلیون شغل در آن در معرض خطر است . هدف این است که این مراکز بتوانند روی پا ی خود بایستند. در حال حاضر دهها رستوران مشهور در طرح تخفیف شرکت کرده اند . بسیاری از رستوران هایی که بالاترین کیفیت ها و به نسبت گران ترین غذاها را می فروشند قبول کرده اند غذاهایی ارزان تر و متناسب با تخیف ،تهیه و عرضه کنند. . در این طرح 50 درصد تخفیف از وعده های غذایی که در محل در روز دوشنبه ، سه شنبه یا چهارشنبه در ماه آگوست خورده شود با تخفیف درحدود 10 پوند به ازای هر نفر را دولت می دهد وبه ازای هر نفر 10 پوند از محل خزانه داری به این مشاغل پرداخت می شود و پیش بینی می شود 500 میلیون پوند برای مالیات دهندگان هزینه کنند . رستوران داران امیدوارند که این طرح بتواند این بخش فعال را تقویت کند .
مدیر "هاوکسموور" که زنجیره رستوران های استیک های با کیفت عرضه می کند ، گفت پس از تبلیغ بهترین استیک و چیپس در بریتانیا با ده پوند هدیه دولت در طی شش ساعت صدها پوند خرید غذا از سوی مشتریان رزروشده است.
ویل بکت یکی از مشترکین نیز گفت ، ما به خوبی سقف فروشمان را از دوشنبه با چهارشنبه ماه آگوست در رستوران های لندن ، منچستر و ادینبورگ به فروش رسانده ایم ، رستوران ها با تلاشی که دارند همه سود خود را از پنج شنبه تا یکشنبه را کسب می کنند اما به دلیل مسافت ها مشکلاتی هنوز وجود دارد. با اجرای این طرح تقریبا در تمام رستوران ها از دوشنبه تا چهارشنبه نوعی ظرفیت اضافی ایجاد شده است . پیتر بکمن ، مشاور صنعت رستوران گفت : مردم را تشویق کنید در مورد خوردن غذا فکر کنند این خیلی مهم است . وی اضافه کرد به طور کلی من فکر می کنم این طرح در دراز مدت یا در ماه آگوست سبب ایجاد مشاغل بیشتری خواهد شد .
دیو اشتراوس مدیررستوران گفت : افراد زیادی تماس گرفته اند می گویند من چه کار باید انجام دهم و می گویم تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک میز رزرو کنید . اکنون از دوشنبه تا چهارشنبه در اکثر سایت ها به طور کامل رزرو انجام شده است. موجی از خوش بینی وجود دارد که به نظر می رسد بازنده ای ندارد و برد- برد است . اگر یک خانواده چهار نفره به رستوران بروند از چهل پوند تخفیف برخوردار می شوند .با توجه به تلاش جدید دولت برای کاهش سطح چاقی باکمن گفت این طرح تلاش دولت را به خطر نمی اندازد چرا که غذاهای سالم زیادی در منوها وجود دارد که در شرایط عادی برخی توانایی خرید ندارند. این برنامه به هیچ وجه ما را تشویق به خوردن همبرگر نمی کند بلکه فقط تشویق می کند بیرون برویم و در یک رستوران غذا بخوریم .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها