رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507260

قالیباف: ایران آماده همکاری و کمک‌ انسان‌دوستانه به لبنان است

ساعت24- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه آماده هر گونه همکاری و کمک‌های انسان دوستانه در ارتباط با حادثه بیروت است و برای تحقق این امر با مقامات لبنانی همراه خواهیم بود.

محمدباقر قالیباف پیش از آغاز جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس درباره حادثه روز گذشته در بیروت لبنان قلب‌های مردم ایران را با مردم داغ دیده لبنان همراه و هم درد توصیف کرد و گفت: دلهای همه ما در حادثه مصیبت بار دیشب در بندر بیروت در لبنان سرشار از غم و اندوه شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف و تسلیت به ملت، دولت و پارلمان لبنان، افزود: این حادثه را به‌ ویژه مجاهدان حزب الله و برادرم سیدحسن نصرالله رهبر عزیز مقاومت تسلیت گفته و برای جان‌باختگان والا مقام علو درجات و برای مجروحان این حادثه صحت و شفای عاجل و برای خانواده جان‌باختگان و همه مردم لبنان به ویژه مردم صبور بیروت، صبر و سلامت مسالت می‌کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: ایران مانند همیشه آماده هر گونه همکاری و کمک‌های انسان‌دوستانه است و برای تسریع این امر با مقامات ایرانی و لبنانی همراه خواهم بود. برای همین از سازمان هلال احمر و نهادهای امدادی می‌خواهیم به براداران ما در حادثه لبنان و بیروت کمک کنند.

به گزارش ایرنا، ‌ در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون در پی این انفجار دست‌کم ۸۰ نفر کشته و چهار هزار نفر زخمی شدند.

شورای عالی دفاع لبنان بامداد چهارشنبه در جلسه فوق العاده خود به ریاست «میشل عون» سه روز عزای عمومی و تعطیلی ادارات دولتی را در این کشور اعلام کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها