رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507359

علت انفجار دوم در لبنان از زبان کارشناس ایرانی

ساعت 24 - آیا برخورد موشکی به انبار شماره 12 در بندر بیروت علت انفجار بوده است. گمانه زنی ها در باره علت این انفجارها ادامه دارد.دو انفجار قدرتمند عصر سه شنبه 4 آگوست در بندرو مرکز شهر بیروت در لبنان رخ داد.

dir="RTL">نخست وزیر لبنان حسن دیاب این انفجار را ناشی از ذخیره نادرست 2.750 تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت به مدت شش سال خواند. همانطور که روزنامه نگاران کانال های تلویزیونی قبرس خاطرنشان کردند، صدای انفجار در پایتخت ایالت جزیره نیکوزیا قبرس نیز شنیده شد (فاصله بین نیکوزیا و بیروت در حدود 240 کیلومتر است). در این راستا خبرگزاری اسپوتنیک با سید هادی افقهی تحلیلگر و کارشناس مسائل دینی، سوریه، عراق، لیبی و لبنان (دیپلمات سابق ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان) در خصوص ابعاد و علت این تراژدی غمناک در لبنان سخن گفته است.

ابعاد تلفات حادثه انفجار در لبنان به چه میزان است؟

این حادثه از ابعاد مختلف قابل بررسی است. بعد اول حجم خسارات های مادی و انسانی است که این انفجار مهیب و فاجعه بار به بار آورده است.بسیاری از ناظران که بمباران اتمی هیروشیما که توسط آمریکا بر سر مردم ژاپن فرود آمد، انفجار لبنان دومین فاجعه است. واقعا هیچ چیزی از هیروشیما کم ندارد، تنها فرق تشعات رادیواکتیو در هیروشیما است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها