رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507366

چند خبر پزشکی ازدویچه وله

کدام مواد غذایی را باید حتما خام خورد

ساعت 24-دویچه وله آلمان هرچندروز یک بار مجموعه ای از تازه ترین یافته ها ی علمی – پزشکی را منتشر می کند که تازه ترین آنها را در ادامه می خوانید:

سیستم ایمنی
r />
هرچند پختن برخی مواد غذایی عطر و طعم آنها را بهتر می‌کند، اما ثابت شده که مصرف این خوراکی‌ها به صورت خام، جلوی از بین رفتن بسیاری از ریزمغذی‌های موجود در آنها را می‌گیرد.به گزارش ریدرز دایجست، پختن سبزیجات با روش‌های مختلفی از جمله مایکروفر، جوشاندن و سرخ کردن، ویتامین‌ها و املاح موجود در سبزیجات را از بین می‌برد. کلم بروکلی یکی از این سبزی‌ها است. این سبزی حاوی مقادیر زیادی از یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی به نام سولفورافان است که به جلوگیری از سرطان، دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی، التهاب، افسردگی و... کمک می‌کند. مطالعات نشان داده بدن ما وقتی نوع خام بروکلی را می‌خوریم، سریع‌تر سولفورافان را جذب می‌کند.پیاز حاوی مقادیر زیادی از ماده شیمیایی گیاهی به نام کوئرستین است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. پختن بیش از حد پیاز، خواص این ماده شیمیایی را کاهش می‌دهد. پیاز از آن‌دسته مواد غذایی است که خاصیت داروهای ضد پلاکت را دارد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد اما این تاثیر پیاز در اثر حرارت کاهش می‌یابد. این واقعیت شامل سیر نیز می‌شود. گرم کردن سیر در حرارت ۳۹۲ درجه فارنهایت و به مدت ۶ دقیقه، خاصیت ضد پلاکت سیر را کاملاً از بین می‌برد.اما در میان غذاهایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، فلفل قرمز منبع بسیار غنی از ویتامین C است. تحت تاثیر گرما، این ماده مغذی از بین می‌رود.کلم حاوی ترکیباتی به نام گلوکوزینولات‌ها است. این ترکیب‌ها هنگامی که با آنزیم میروسیناز در تماس باشند، به یک ترکیب متفاوت برای مبارزه با بیماری تبدیل می‌شوند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که گرما میروسیناز را غیرفعال می‌کند.ممکن است برای برخی تعجب‌آور باشد، اما شما می‌توانید چغندر را به صورت خام میل کنید. چغندر سرشار از مواد مغذی سالم مانند ۵ ویتامین ضروری، کلسیم، آهن، پتاسیم و پروتئین است. با این حال چغندرهای پخته شده ۲۵ درصد از فولات و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی خود را از دست می‌دهند.
چراغ‌های آبی و افزایش شانس ابتلا به سرطان روده
همان‌طور که شهرهای سراسر جهان به طور فزاینده‌ای به سمت چراغ‌های خیابانی آبی روی آورده‌اند، یک مطالعه جدید نشان داده که قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور طیف آبی شانس فرد را برای ابتلا به سرطان روده بزرگ افزایش می‌دهد.به گزارش تلگراف، تیمی از محققان اسپانیایی با مطالعه روی بیش از ۲ هزار بزرگسال ساکن بارسلونا و مادرید اعلام کردند کسانی که بیشترین تماس را با نورهای آبی از جمله ال‌ای‌دی‌های سفید، نور لپ‌تاپ، موبایل و... دارند، ۶۰ درصد بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.مطالعات قلبی ثابت کرده بود که این نورها باعث بروز بیماری‌هایی نظیر اختلالات خواب و چاقی به ویژه در میان کسانی که شیفت شب کار می‌کنند شده و خطر ابتلا به سرطان پروستات و پستان را نیز بالا می‌برد. نور آبی در شب به عنوان یک ماده سرطان زا توسط سازمان بهداشت جهانی معرفی شده است و شواهد علمی قوی وجود دارد که نشان می‌دهد تومورها در افرادی که در معرض نور شب هستند، راحت‌تر متاستاز می‌شوند.به گفته محققان، قرار گرفتن شبانه در معرض نور به ویژه نور طیف آبی، بسته به شدت و طول موج نور، می‌تواند تولید و ترشح ملاتونین را کاهش دهد. ملاتونین هورمونی است که توسط غده پینه‌آل در مغز ترشح می‌شود و ترشح آن در تنظیم چرخه خواب و بیداری بسیار مهم است. تولید ملاتونین در حدود ساعت ۸ عصر آغاز می‌شود و حدود ۳ صبح به اوج می‌رسد. مقادیر کم ملاتونین طبیعی می‌تواند منجر به سرکوب سیستم ایمنی و تغییر در غلبه بر سیتوکین‌های تحریک‌کننده سرطان شود.ملاتونین نوعی آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند کاندید خوبی برای پیشگیری و درمان سرطان‌های مختلف از جمله سرطان معده و سرطان روده بزرگ باشد و حساسیت به شیمی درمانی را نیز بهبود بخشد.
آیا بوتاکس می‌تواند افسردگی را تسکین دهد؟
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد تزریق بوتاکس که برای مقابله با چین و چروک و جلوگیری از میگرن استفاده می‌شود، می‌تواند به کاهش علائم افسردگی نیز کمک کند.به گزارش ساینس فوکوس، محققان دانشکده داروسازی دانشگاه کالیفرنیا با مطالعه روی بیش از ۴۰ هزار بیمار که برخی از آنها به دلایلی از جمله تعریق بیش از حد، چین و چروک صورت، میگرن، سفتی و گرفتگی عضلات و... بوتاکس را در نواحی پیشانی، گردن، مثانه و... تزریق کرده بودند، به نتایج جالبی رسیدند. آنها دریافتند خطر ابتلا به افسردگی در این بیماران، ۴۰ تا ۸۸ درصد کمتر از افرادی بود که برای درمان مشکلات فوق، روش‌های دیگری را دریافت کرده بودند.یک نظریه این است که بوتاکس ممکن است بر روی مناطقی از سیستم عصبی مرکزی درگیر در خلق و خو و احساسات تاثیر بگذارد. علاوه بر این، از آنجایی که بوتاکس اغلب برای درمان بیماری‌های مزمن که می‌تواند باعث افسردگی شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند در درمان این اختلال موثر واقع شود.براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بیش از ۲۶۴ میلیون نفر در سراسر جهان افسردگی را تجربه می‌کنند. افسردگی معمولاً با روان‌درمانی یا داروها درمان می‌شود. اما این درمان‌ها تقریباً برای یک سوم بیماران بی‌اثر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها