رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507380

هشدار! سفر نروید ،ظرفیت تخت های ICU تکمیل است

ساعت 24 -بررسی ها نشان داده است که با افزایش سفرها، آمار کرونا نیز سیر صعودی به خود گرفته است. یعنی باید نگران این روزها بود که برخی رخت سفر بسته اند.به گزارش خبرنگار مهر، کرونا دوباره اوج گرفته و این واقعیت تلخی است که هنوز در باور عده‌ای نمی گنجد و خیال می‌کنند همه چیز عادی شده است.

dir="RTL">متأسفانه آمارها و گزارش‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد که هر زمان میزان سفرها و مسافرت‌ها افزایش پیدا کرده است، به همان اندازه نیز آمار کرونا بالا رفته است. در واقع، یک رابطه مستقیم بین مسافرت و ابتلاء به کرونا وجود دارد.عده‌ای بهانه دارند که در نقطه‌ای دیگر ویلا دارند، برخی عنوان می‌کنند که به خانه پدری می‌روند و…، خلاصه اینکه مسافران برای سفر، بهانه‌های مختلفی دارند. اما همین افراد وقتی که مبتلا می‌شوند، زیر بار نمی‌روند که مقصر بوده اند.این در حالی است که گزارش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های مسافرپذیر نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از تخت‌های بیمارستانی در اشغال بیماران کرونایی غیر بومی است. یعنی کسانی که به قصد مسافرت به آن شهرها رفته اند.

در حال حاضر ادارات با ۸۲.۳۵ درصد و آرامستان‌ها با ۸۲.۱۰ درصد، بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به خود اختصاص داده‌اند. پس از ادارات و آرامستان‌ها، رستوران‌ها با ۷۷.۲۷ درصد و داروخانه‌ها با ۷۶.۵ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار دارند.همچنان نانوایی‌ها و پاساژها درصدهای کمی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی را داشته و تقاضای ما این است که به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.در همین حال، استفاده از ماسک نیز یکی دیگر از اقدامات لازم برای کنترل بیماری کرونا است. با توجه به اینکه از ۱۵ تیر ۹۹ استفاده از ماسک اجباری شده است، اما هنوز انتظارات برآورده نشده است. این در حالی است که علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، بر این نکته تاکید دارد که اگر ۹۵ درصد مردم از ماسک استفاده کنند، می‌توان انتظار داشت که روند ابتلاء به کرونا دوباره نزولی شود.

بررسی‌ها نشان داده است که تا ۲۴ تیر ۹۹، مردم در مراکز و اماکن عمومی حدود ۶۶.۸۴ درصد از ماسک استفاده می‌کردند که این میزان تا اول مرداد به ۶۸.۲۳ درصد و در هفتم مرداد به ۷۲.۹۸ درصد رسیده است.افراد شاغل و کارمندان در ادارات و موسسه‌ها و بانک‌ها بیشترین میزان استفاده از ماسک در کشور را دارند. به طوری که این میزان تا ۲۴ تیر، ۸۲.۳۱ درصد بود و در اول مرداد به ۸۶.۲۷ و در هفتم مرداد به ۸۷.۵۶ درصد رسیده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا روز گذشته وضعیت استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان «قرمز» و استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد در وضعیت «هشدار» بوده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها