رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507390

ویراستار خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی خطاب به دکتر ولایتی: چرا اجازه می دهید شخصیت هاشمی را با نام شما تخریب کنند؟

ساعت 24-قادر باستانی ویراستار خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نوشت:روزنامه دانشگاه آزاد اسلامی، در نیم‌تای بالایی صفحه اول خود، تصویر بزرگی از هاشمی‌رفسنجانی گذاشته و با تیتر «منشور مانور تجمل»، خواسته از مسابقه تخریب چهره سابقون انقلاب‌ عقب نماند.

این خط را صداوسیما مدیریت می‌کند و با تحریف تاریخ، چهره‌ای جعلی و ساختگی از هاشمی ترسیم کرده که او دل در گرو انقلاب نداشته است و دنبال اشرافی‌گری و غارت بیت‌المال بوده و همه ناکامی‌های چند دهه گذشته را باید حاصل این ترویج تجمل‌پرستی دانست.

یک نهاد مدعی تاریخ‌نگاری انقلاب، پا را فراتر نهاده و کتاب قاچاقی، بدون مجوز ارشاد، چاپ و پخش کرده و در آن نوشته که اندیشه هاشمی‌رفسنجانی، به‌مراتب خطرناک‌تر از امثال احمد کسروی برای اسلام بوده است! ‌همه اینها در روز روشن و جلوی چشم شما آقای ولایتی و دیگر عزیزانی اتفاق می‌افتد که دوشادوش هاشمی، سال‌ها در هیئت حاکمه حضور داشتید و به جعلی‌بودن همه فضاسازی‌های ناشیانه واقف هستید و با سکوت خود، صحه بر این روند می‌گذارید.

تحلیل محتوای روزنامه دانشگاه آزاد نشان می‌دهد که آنها خط ‌و ربط خود را از شما می‌گیرند و دست‌اندرکاران آن هم منصوب شما هستند و باورکردنی نیست که بدون هماهنگی و اجازه شما، دست به چنین خبط ناپسندی بزنند.

همه نیک می‌دانیم که خشت‌خشت بنای رفیع دانشگاه آزاد، با زحمت و تلاش و خون‌دل‌خوردن‌های هاشمی بالا آمده و بی‌اغراق اگر این بنا، پشتوانه محکم هاشمی را نداشت، شکل‌گیری و تثبیت و اعتلای آن ناممکن بود؛ بنابراین تخریب هاشمی در اُرگان دانشگاه، بیشتر جانکاه و تأسف‌بار است که چگونه عده‌ای نشستند و با بی‌انصافی و به دور از اخلاق، چنین پرده‌دری می‌کنند و ابایی از کرده خود ندارند.‌ ادعای روزنامه آن است که ما چیزی نگفته‌ایم و هرچه هست از خاطرات خود هاشمی نقل کرده‌ایم. آقای ولایتی عزیز! اگر یادتان باشد، من اوایل دهه 70 خبرنگار بودم و اخبار حوزه وزارت خارجه را پوشش می‌دادم و از نزدیک شاهد جان‌فشانی‌های تحسین‌برانگیز شما در عرصه دیپلماسی و پیشبرد سیاست تشنج‌زدایی در دولت سازندگی بودم.

آیا فکر می‌کنید برایم کار سختی است که مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها و بیانیه‌های دوران وزارت شما را شخم بزنم و مواردی را مُثله کنم و کنار هم بچینم و نتیجه‌گیری کنم که ناشیگری‌های وزارت خارجه آن دوره، همه دنیا را در برابر انقلاب اسلامی بسیج کرده بود و یکی از دلایل ناکامی ایران در جنگ با صدام و پذیرش صلح، ضعف مفرط در دیپلماسی بین‌المللی بوده که دلارهای نفتی را خرج جذب امثال بورکینافاسو و غفلت از کشورهای تأثیرگذار دنیا می‌کرد؟ این گزاره، چقدر با واقعیت تطبیق دارد؟

اصلا شما چه حالی داشتید وقتی خانه و زندگی‌تان را به رسانه‌ها آوردند و شما را متهم به کاخ‌نشینی کردند؟ شما که از نزدیک با زندگی و مشی هاشمی و کاملا آشنا بودید، پس چرا اجازه می‌دهید با مُثله‌کردن خاطرات و کنارهم‌نهادن جمله‌های تقطیع‌شده، منشور مانور تجمل را از آن نتیجه بگیرند. فردا ممکن است کسی بیاید و از صحیفه نور، جملاتی از بنیان‌گذار کبیر انقلاب انتخاب کند و کنار هم بچیند و چهره‌ای ضد پیشرفت و توسعه از آن عزیز سفرکرده ترسیم کند. این چقدر قابل دفاع و تحمل است؟

کاری که روزنامه فرهیختگان کرده، دقیقا همین است؛ جملات و گزاره‌هایی از خاطرات را مُثله کرده تا ثابت کند که هاشمی انقلابی نبود، بلکه مثل عنصر فرصت‌طلبی، دنبال تجمل و اشرافی‌گری بوده است. اگر این نبود، چرا فرازهایی را ندیده که شب عملیات خیبر، این فرمانده دلیر جنگ، تا صبح با چشمانی اشک‌بار، با خدا راز و نیاز می‌کرد و در قرارگاه عملیات، برای پیروزی مناجات می‌کرد. چرا مقطع مهم بعد از رحلت امام را رندانه نادیده می‌گیرند؟...

آقای دکتر ولایتی، هرگز روا ندارید شخصیت موجهی مثل شما، تأییدکننده اعمال نادرست آنهایی باشید که با ترور شخصیت سابقون انقلاب، ریشه‌های نهضت امام خمینی را سست و راه را برای نامحرمان و قدرت‌طلبان هموار می‌کنند. به قول خود آقای هاشمی به نقل از شهید بهشتی آسیاب به نوبت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها