رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507409

«بیروتشیمـا»

انـدوه لبنـان

ساعت 24-خاورمیانه روز سه‌شنبه به عزای عروسش نشست. ۲هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم که از سال ۲۰۱۳ در بندر بیروت انبار شده بود، بر اثر یک جرقه مثل یک بمب اتم عمل کرد و نیمی از این شهر را به تلی از خاکستر تبدیل کرد. این انفجار پس از انفجارهای هیروشیما و ناکازاکی سومین انفجار بزرگ دنیا محسوب می‌شود. وسعت خسارات به حدی است که گفته می‌شود حدود ۳۰۰هزار نفر در پایتخت لبنان آواره شده‌اند و خانه و کاشانه‌ خود را از دست داده‌اند. سیلوهای غلات و کالاهای استراتژیک نیز در این بخش قرار داشتند که به نظر می‌رسد دود شده و به هوا رفته باشند؛ به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود این کشور ظرف هفته‌های آینده با یک بحران تمام‌عیار در حوزه‌های غذایی و اقتصادی مواجه شود که سرانجام دامان دولت حسن دیاب را خواهد گرفت.

h2>
000_1WA77V
لبنان تا پیش از این انفجار از مشکلات عدیده اقتصادی رنج می‌برد. این مصیبت اخیر به منزله خداحافظی با روزهای خوش لبنان است.
000_1WA3ES
انفجار عصر روز سه‌شنبه در شرایطی رخ داد که این کشور در آستانه اعلام رای نهایی دادگاه ترور رفیق حریری بود. رای این دادگاه مورد تایید سازمان ملل است. لبنان در چند ماه اخیر از مشکلات عدیده سیاسی و اقتصادی رنج می‌برد.
000_1WA3CQ
نخست‌وزیر لبنان به دلیل این بحران بزرگ سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد و خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب شد.
000_1WA6HZ
با توجه به خسارت فراوانی که به بیروت وارد شده است، بسیاری از کشورها آمادگی خود را برای کمک به لبنان بحران‌زده اعلام کرده‌اند.
000_1WA3EC
مردم لبنان به دلیل کاهش ارزش پول این کشور و مشکلات اقتصادی در ماه گذشته چندین روز متوالی به رغم بیماری پاندمی کووید-19 در خیابان‌ها ماندند.
000_1WA47Q
انفجار بیروت، سومین انفجار بزرگ دنیا به حساب می‌آید.
000_1WA38H
دونالد ترامپ مدعی شده بود که این انفجار یک حمله برنامه‌ریزی‌شده بوده است اما این ادعا از سوی خود پنتاگون رد شد.
000_1WA3EN
پیش از انفجار بزرگ سوله مواد محترقه آتش گرفته بود.
000_1WA785
انفجار بزرگ لبنان خسارت فراوانی به کسبه و تجار بیروت وارد کرد.
000_1WA6EO
300 هزار نفر در بیروت به دلیل این انفجار بی‌خانمان شده‌اند.
000_1WA36W
مرکز زلزله‌نگاری اردن قدرت این انفجار را برابر با زلزله 5/ 4 ریشتری دانسته است.
000_1WA78K
تا روز گذشته افزون بر 100 نفر کشته شده‌اند. این در حالی است که وزیر بهداشت لبنان می‌گوید احتمال بالا رفتن تلفات وجود دارد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها