رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507437

پمپئو بار دیگر تهدید به بستن شبکه‌های اجتماعی چین کرد

ساعت 24-به گفته پمپئو، وزارت امور خارجه آمریکا همکاری با وزارت بازرگانی و دیگر آژانس‌ها را آغاز خواهد کرد تا توانایی چین برای ذخیره و پردازش داده‌ها و دیگر اطلاعات حساس در آمریکا را محدود کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری گفت: آمریکا امیدوار است اپلیکیشن‌های غیرقابل اعتماد چینی همچون "تیک تاک" و "وی‌چت" از پلتفورم دیجیتال حذف شوند چرا که آنها تهدید جدی برای داده‌های شخصی شهروندان آمریکایی هستند.

این اظهارات پمپئو تکرار اظهارات قبلی‌اش بود که در آنها هنگامی که اپلیکیشن‌هایی چون تیک تاک و وی‌چت را به عنوان مسائل امنیت ملی واقعی توصیف می‌کرد، گفته بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی روزهای آینده با توجه به خطرات امنیت مالی که در حال حاضر از سوی نرم‌افزارهای مرتبط با حزب کمونیست چین به وجود آمده، اقداماتی را در این زمینه انجام خواهد داد.

پمپئو در بخش دیگری از این کنفرانس خبری به خبرنگاران اطلاع داد، هر کسی که اطلاعاتی درباره شناسایی یا مکان عاملان بدخواه که برای مداخله در انتخابات آمریکا تلاش می‌کنند به دولت فدرال بدهد، ۱۰ میلیون دلار پاداش دریافت خواهد کرد.

وی گفت: برنامه جوایز وزارت امورخارجه آمریکا برای عدالت، پاداشی به ارزش ۱۰ میلیون دلار را برای اطلاعاتی که منجر به شناسایی یا مکان یابی افرادی که به دستور یا تحت کنترل دولت‌های خارجی عمل می‌کنند و با انجام فعالیت‌های سایبری کیفری در انتخابات آمریکا مداخله می‌کنند، تعیین کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها