رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507439

آمریکا برای معرفی عاملان مداخله در انتخابات پاداش ‌میدهد

ساعت 24-«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از پرداخت پاداش ۱۰ میلیون دلاری به هرگونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی و دستگیری عاملان تحت امر کشورهای خارجی که با هدف مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ انجام شود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری افه، وزیر خارجه آمریکا دیروز چهارشنبه در نشستی خبری اعلام کرد: آمریکا برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی و دستگیری عاملان و مسببان تحت حمایت کشورهای خارجی که از طریق فعالیت‌های غیر قانونی سایبری قصد دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور را دارند، تا ۱۰ میلیون دلار پاداش خواهد داد.

پمپئو مدعی شد که این اقدام کاخ سفید در راستای تلاش‌های دولت «دونالد ترامپ» در احیای دموکراسی است.

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا پیشتر مدعی شدند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به نفع ترامپ و علیه «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات او به ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی مداخله داشته است؛ ادعایی که قاطعانه از سوی مسکو تکذیب و ترامپ را نیز به استهزا گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اگرچه به صورت خاص از هیچ کشوری نام نبرد، اما بر اساس ادعای وی، سرویس‌های اطلاعاتی مسکو و برخی کشورهای مخالف قصد مداخله در انتخابات پیش رو را دارند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که از سال ۱۹۸۴ تا کنون بیش از ۱۵۰ میلیون دلار به بیش از ۱۰۰ نفر در جهان در راستای حفظ منافع کاخ سفید پاداش مالی پرداخت شده است.

در حالی ترامپ واپسین هفته‌های ریاست جمهوری خود را طی می‌کند که بیشتر مردم آمریکا براین باورند با کمک روسیه به این جایگاه رسیده است.

ترامپ از بدو آغاز کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۵ میلادی تا به امروز متهم است که برای راه یافتن به کاخ سفید، از روسیه کمک گرفته است چرا که چند روز مانده به شروع انتخابات، اطلاعات زیادی علیه هیلاری کلینتن رقیب وی در شبکه های اجتماعی منتشر شد و در نهایت شرایط رقیب دموکرات ترامپ را دگرگون کرد.

از آن تاریخ به این طرف، رسانه های طرفدار آمریکا در نقاط مختلف جهان، روسیه را متهم به دست داشتن در انواع انتخابات‌ها می کنند.

انگشت اتهام مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا در حالی متوجه دونالد ترامپ است که او در فراری رو به جلو مدعی دخالت چین در انتخابات پیش روی ماه نوامبر شد. وزارت خارجه چین نیز در واکنش به ادعای ترامپ اعلام کرد پکن «هیچ علاقه ای» برای ورود به «مسایل داخلی» آمریکا ندارد.

پس از روی کار آمدن ترامپ روابط آمریکا با چین بشدت تیره شده ، دولت وی وارد یک جنگ تجاری با پکن شده و همچنین از بسیاری توافقنامه های بین المللی نیز خارج شده و روابط با تایوان را در زمینه های نظامی و سیاسی تقویت کرده است.

ترامپ در مصاحبه ای با رویترز گفته بود که چین هر کاری بتواند انجام می دهد تا او در این انتخابات شکست بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده است که سوم نوامبر سال جاری میلادی (سیزدهم آبان ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها