رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507448

آغاز پرداخت وام اجاره از اواخر مردادماه

ساعت 24-معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌و شهرسازی ضمن اعلام پایان مهلت تکمیل ثبت‌نام متقاضیان وام اجاره تا دو روز دیگر، گفت: وام اجاره تا قبل از پایان مردادماه به بخشی از گروه‌های واجد شرایط که شناسایی شده‌اند تعلق خواهد کرد.

ثبت نام وام اجاره در سامانه مسکن ملی تا روز شنبه ۱۸ مردادماه ادامه دارد و متقاضیان وام اجاره که ثبت نام پیامکی داشتند، باید ثبت نام خود را از طریق سامانه تکمیل کنند.

قرار است وام اجاره از طریق شعبات ۱۹ بانک در شهرها و استان‌های مختلف به متقاضیان پرداخت شود.

متقاضیان وام ودیعه از ساعت ۱۱ روز ۱۴ مرداد تا روز شنبه ۱۸ مرداد در روزهای مشخص شده با مراجعه به سامانهtem.mrud.ir نسبت به تکمیل اطلاعات مورد نیاز مهلت دارند.

از امروز ۱۶ مرداد، متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آن‌ها «۱» است؛ ۱۷ مرداد، متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آن‌ها «۵»، «۶» و «۷» است و ۱۸ مرداد، متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آن‌ها «۰»، «۸»، «۹» است میتوانند در سامانه ثبت نام کنند.

محمود محمودزاده روز پنجشنبه در خصوص زمان دریافت این وام توسط مستاجران واجد شرایط به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: تلاش وزارت راه بر این است که همزمان با پایان مهلت ثبت نام و تا قبل از ۲۰ مرداد ماه اسامی متقاضیانی که واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند را استخراج و به لیستی از آنها را برای دریافت وام به بانک معرفی کند.

وی با بیان اینکه از ابتدا وظیفه شناسایی واجدین شرایط بر عهده وزارت راه و شهرسازی بود، گفت: پالایش‌ها بر اساس کدملی ثبت نام کنندگان انجام می شود که مشخص می‌کند در کدام گروه بندی برای دریافت وام هستند.

محمودزاده خبر داد: وام اجاره تا قبل از پایان مردادماه به بخشی از گروههای واجد شرایط که شناسایی شده‌اند تعلق خواهد کرد.

محمودزاده میزان اعتبار مشخص برای اعطای وم اجاره را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس تصمیمات «ستاد ملی مقابله با کرونا» این تسهیلات در سقف‌های۵۰۰ میلیون ریال در شهر تهران، ۳۰۰ میلیون ریال در سایر کلان شهرها و ۱۵۰ میلیون ریال در سایر شهرها با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت یکساله، به نحوی که مستأجر در دوره قرارداد صرفاً سود تسهیلات را پرداخت کند و اصل تسهیلات در سررسید تسویه شودو یا با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه به نحوی که مستأجر در هر قسط اصل و سود تسهیلات را پرداخت کند، اعطا می‌شود.

به گزارش ایرنا حدود ۲میلیون و ۲۲۰ هزار نفر متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن به صورت پیامکی ثبت‌نام کردند که از آنجایی که تعداد زیادی از متقاضیان صاحب بیش از چند سیم کارت هستند و کدملی سرپرستان خانواده دفعات زیادی پیامک شده است احتمال ریزش تعداد زیادی از ثبت نام کنندگان وجود دارد.

این وام به قراردادهای اجاره‌ای که از ٤ مرداد ماه به بعد منعقد شده است تعلق می‌گیرد و در صورت تامین اعتبار مجدد برای قراردادهای قبل از این تاریخ نیز تصمیم گیری می شود.

متقاضیان دریافت این تسهیلات باید شرایط مندرج در ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی را داشته باشند. این شرایط عبارتند از داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا.

هم چنین متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه، کارگران و حقوق بگیران ثابت، (با اولویت ازدواج های جدید و خانواده های ۵ نفره و بیشتر)، مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار هستند.

وزارت راه و شهرسازی روز ۲۰ مرداد را به متقاضیان جامانده اختصاص داده است تا نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها