رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507452

خبرهای خوش ربیعی برای مستاجران/جزئیات ۵ استراتژی دولت در بخش مسکن

ساعت 24-علی ربیعی گفت: بزرگترین عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در بخش مسکن مهر صورت گرفته است. بیش از ۱ میلیون وسیصد هزار واحد مسکن مهر در دولت دوازدهم صورت گرفته است که عموما فاقد زیرساخت لازم بوده اند و هزینه و زحمات زیادی برای ساخت تنها متحمل شده است.

ربیعی
علی ربیعی، سخنگوی دولت، درباره وضعیت بازار مسکن، گفت: مسائل امروز بازار مسکن تابع بازارهای دیگر همچون کالا و ارزو همچنین نقدینگی انباشته شده و تمایل مردم به حفظ سرمایه است.

وی با تاکید بر اینکه، حوزه مسکن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هیچ وقت تعطیل نشده است، بیان داشت: آنچه که رئیس جمهور درباره مسکن بیان کرد معطوف به سعی بیشتر دولت در اتمام پروژه های ناتمام و بدون خدمات و عمدتا در بافت‌های فرسوده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: بزرگترین عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در بخش مسکن مهر صورت گرفته است. بیش از ۱ میلیون وسیصد هزار واحد مسکن مهر در دولت دوازدهم صورت گرفته است که عموما فاقد زیرساخت لازم بوده اند و هزینه و زحمات زیادی برای ساخت تنها متحمل شده است.

وی بیان داشت: دولت پنج استراتژی «بسته حمایتی و سیاستی تنظیم بازار اجاره مسکن»، «کاهش قیمت بهای تمام شده تولید مسکن»، «توسعه ساخت و ساز توسط بخش خصوصی و رونق تولید در حوزه مسکن»، «تکمیل مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن توسط دولت » و « تمرکز بر مسکن حمایتی» را پیگیری کرده است. طبق تصمیم دولت سازمانها و دستگاههای دولتی باید اراضی دولتی واقع شده در محدوده و حریم شهرها را برای بهره برداری به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: در جلسه ستاد اقتصادی نیز برای حمایت از مستاجرین تصمیمات جدی در قالب بسته حمایتی، بسته سیاستی گرفته شده و از بانک مرکزی هم خواسته شده به منظور تقویت عرضه و در راستای اجرای اقدام ملی مسکن نسبت به افزایش تسهیلات بخش ساخت مسکن در قالب وامهای متنوع اقدامات لازم را انجام دهد که بزودی جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین با فعال نمودن سامانه املاک و اسکان، امکان اخذ مالیات از خانه های خالی فراهم آمده است و این امر عرضه واحدهای آماده برای فروش و اجاره را تسریع می کند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز از کسانی که واحدهای مسکونی آماده و نیمه تمام دارند برای عرضه این واحدها به مردم در قالب طرح اقدام ملی مسکن که موجبات گسترش عرضه واحدهای مسکونی موجود خواهد شد، دعوت بعمل آورده است.همچنین وزارت راه و شهرسازی به مالکین این واحدهای مسکونی، زمین مرغوب در قالب قرارداد واگذار می کند تا مجدد نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها