رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507461

تعداد کشته‌های انفجار بیروت به ۱۳۷ نفر رسید

ساعت 24-«حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، تعداد قربانیان انفجار بندر بیروت تا این لحظه به ۱۳۷ نفر و تعداد مجروحان به حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، وی افزود، تماس‌ها با کشورهای عربی و اروپایی برای تأمین کمک‌های پزشکی به لبنان ادامه دارد.

حمد حسن ادامه داد، آنچه اکنون نیاز است ایجاد بیمارستان‌های میدانی در بیروت است و فرماندهی ارتش مکان ایجاد بیمارستان‌های نظامی را مشخص می‌کند و مشخص کردن مکان بیمارستان‌های غیرنظامی بر عهده وزارت بهداشت است.

وی تأکید کرد، بخشی از بیمارستان‌های میدانی به مجروحان انفجار بیروت اختصاص داده خواهد شد و بیمارستان‌های ویژه‌ای نیز به بیماران چهار بیمارستانی که بر اثر انفجار خسارت دیده‌اند، اختصاص داده خواهد شد علاوه اینکه بیمارستانی میدانی نیز ویژه بیماران مبتلا به کرونا خواهد بود.

حمد حسن افزود، بیم آن می‌رود که امدادرسانی به مجروحان و نبود تجهیزات پیشگیری بر تعداد مبتلایان به کرونا تأثیر داشته باشند و هفته‌های آینده شاهد افزایش آنها باشد.

در همین ارتباط، «مروان عبود» استاندار بیروت، شامگاه چهارشنبه، در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی گفت که خسارت ناشی از انفجار بیروت بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

استاندار بیروت در این خصوص گفت: «خسارت بسیار سنگین است. در برآوردهای ما خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم بیش از ده یا حتی پانزده میلیارد دلار است».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها