رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507466

قراردادهای جدید نفتی در راه است

ساعت 24- تکلیف ۱۳ بسته دیگر از طرح نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با نهایی شدن فرآیند مناقصات و انتخاب پیمانکاران مشخص شده است و از این میان، قرارداد ۱۱ بسته طی روزهای آینده امضا می‌شود.

طرح توسعه ۲۸ مخزن نفتی جنوب کشور شامل ۲۷ بسته قراردادی است که با اتکا به توانمندی شرکت‌های داخلی و با هدف افزایش و نگهداشت حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام، ایجاد اشتغال به‌ویژه در مناطقی که این پروژه‌ها اجرا می‌شوند، توانمندسازی پیمانکاران داخلی، تقویت ساخت داخل و انجام مسئولیت‌های اجتماعی در گستره استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ایلام در دست اجراست.

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب در خصوص آخرین وضعیت این طرح، از امضای قرارداد ۱۱ بسته طی روزهای آینده خبر داد و گفت: به این ترتیب، تعداد بسته‌های تعیین‌ تکلیف‌شده طرح ۲۸ مخزن به عدد ۱۹ خواهد رسید.

وی افزود: این ۱۱ بسته قراردادی شامل اهواز ۱۴، مارون ۳، ۶، ۱۴ و ۲۵، رامین، منصورآباد، سیاهمکان، زیلایی، چلینگر، گرنگان و بالارود است که شروع به کار آنها پس از امضای قراردادها ابلاغ خواهد شد؛ برای دو بسته دیگر شامل اهواز ۲۳۵ و پازنان نیز یک شرکت و یک کنسرسیوم آمادگی خود را برای اجرا و تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح اعلام کرده‌اند که بر اساس مقررات و پس از صدور مجوز از مراجع ذی‌صلاح، واگذاری بسته‌های قراردادی انجام خواهد شد.

محمدی با یادآوری اینکه پیش از این پیمانکاران ۶ بسته قراردادی شامل منصوری آسماری، رامشیر، گچساران خامی، لالی آسماری، کبود و نرگسی مشخص شده بود که عملیات اجرایی این قراردادها از ابتدای سال ۱۳۹۸ در جریان است، ادامه داد: از باقی بسته‌های قراردادی طرح توسعه ۲۸ مخزن، ۶ بسته شامل سولابدر، بینک، گلخاری، بی‌بی‌حکیمه، گچساران ۳۴ و لالی بنگستان در حال برگزاری فرآیند مناقصه است. مناقصه بسته گچساران ۱۲ نیز به‌زودی آغاز می‌شود و فرآیند گرفتن مصوبه شورای اقتصاد مربوط به بسته «قلعه نار» هم در حال طی شدن است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها