رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507490

روزنامه چینی از شکل گیری محور «تهران-پکن-مسکو» در برابر غرب خبر داد

ساعت 24-روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» چین از شکل گیری محور تهران - پکن - مسکو در برابر غرب خبر داد و نوشت: شکلگیری این محور نتیجه سیاست های آمریکا و معلول تضعیف غرب در اوراسیا است.

laquo;ساوت چاینا» روز پنجشنبه نوشت: شکلگیری این محور یک مناقشه بزرگ است و چیزی شبیه جنگ سرد را در اذهان تداعی می کند و نشان دهنده قوی تر شدن چین در بخش های دیگر ذی نفوذ غرب است و اینکه سیاست های ضد امریکایی در دنیا در حال تشدید است.

روزنامه در گزارش تحلیلی خود آورده است چین، روسیه و ایران مدت ها است در حال تشکیل یک ائتلاف هستند و در ماه های گذشته مسکو و پکن به مراتب جسورتر از گذشته از تهران در مقابل تحریم های آمریکا حمایت می کنند.

گزارش رایزنی های ایران و چین برای برنامه جامع همکاری ۲۵ ساله را یکی از آشکارترین تلاش ها برای تضعیف سیاست های غرب بخصوص آمریکا می داند و می افزاید: چین و روسیه هم با یکدیگر همکاری گسترده ای را برای مقابله با واشنگتن و سیاست هایی که از نگاه آنها مخرب است شروع کرده اند.

ساوت چاینا نوشت این سه کشور به همراه پاکستان گروهی را تشکیل داده اند که پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان درباره مسایل این کشور متمرکز شده است و این یک فصل نوین تاریخی در جریان همکاری های آنها در مقابل آمریکا محسوب می شود این احتمال هم که چنین همکاری هایی شامل تقسیم و مبادله اطلاعات باشد وجود دارد همچون گذشته که رزمایش های مشترکی نیز برگزار کرده اند.

گزارش با یاداوری تضعیف سیاست ها و نفوذ غرب در اوراسیا نوشته است چین و روسیه کماکان با ایران همکاری می کنند این به معنای آن است که شرکت های چینی می خواهند در طرح های ایران که از سوی اروپایی ها پس از تحریم رها شده است حضور داشته باشند و عبور از تحریم ها برای تحقق این هدف اهمیت دارد.

ساوت چاینا نوشت: شاید ما هنوز وارد دوره ای از یک جنگ سرد جدید نشده ایم اما آنچه مشاهده می شود تضعیف تدریجی غرب در قلب اوراسیا است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها