رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507500

مسکن ارزان می شود؟

ساعت 24-رییس اتاق تعاون ایران می گوید با راه اندازی بورس مسکن بسیاری از سرمایه ها جذب و صنایع مرتبط با بخش مسکن رونق خواهد گرفت.

بهمن عبدالهی در پاسخ به این پرسش که آیا بورس املاک موجب افزایش قیمت مسکن نمی شود؟ گفت: ما در شورای عالی بورس به دلالان اجازه هرگونه سوء استفاده و افزایش قیمت را نخواهیم داد و معتقدیم که با راه اندازی بورس املاک و مستغلات، ساخت و سازها و تولید مسکن در کشور گسترش می یابد و صنایع مرتبط با بخش مسکن رونق می گیرد و همین مساله کاهش قیمت مسکن در کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد:انتظار داریم تا چهار ماه آینده بورس مسکن راه اندازی شود که ۳۵ درصد سهام آن توسط بخشهای تعاونی و خصوصی با مشارکت اتاق تعاون و اتاق بازرگانی، ۳۵ درصد توسط نهادهای غیردولتی عمومی و ۳۰ درصد در قالب پذیره نویسی به مردم واگذار شود.

رئیس اتاق تعاون در ادامه از آزادسازی مرحله دوم سهام عدالت در عید غدیر خبر داد و گفت: پس از آنکه ۳۰ درصد سهام عدالت در مرحله اول آزادسازی شد، ۳۰ درصد دوم سهام عدالت از روز شنبه و در عید غدیر آزاد می شود و با پیش بینی های صورت گرفته مقرر شده ۴۰ درصد مابقی تا پایان سال آزادسازی شود که یک نوبت آن در ایام دهه مبارک فجر خواهد بود.

عضو شورای عالی بورس در پاسخ به این پرسش که آیا امکان حضور مردم در برگزاری مجامع وجود دارد یا نه؟ گفت: حضور ۲۸ میلیون نفر در مجامع شرکت های سرمایه گذاری برای اعمال رأی کار ساده ای نخواهد بود؛ لذا با توجه به آنکه مجامع شرکت های سرمایه گذاری، تعاونی های سهام عدالت هستند، تاکید ما این است که این تعاونی ها مجامع را برگزار کنند.

وی پیش بینی کرد با توجه به افزایش قابل توجه قیمت ها و رشد بورس، دارندگان سهام عدالت از سود و مزایای آن به نحو مطلوبی بهره مند شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها