رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507513

سئول منطقه غیرنظامی دو کره را به منطقه صلح تبدیل می کند

ساعت 24 -وزارت اتحاد مجدد دو کره در سئول امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، کره جنوبی قصد دارد حدود ۱۷ میلیون دلار را به پروژه‌ای با هدف تبدیل منطقه غیرنظامی در شبه‌جزیره کره به منطقه فرهنگی صلح و اتحاد از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ اختصاص دهد

.

ایده تبدیل منطقه غیرنظامی به یک منطقه بین المللی صلح ابتدا توسط مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی در سخنرانی سپتامبر سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد شد. به گفته وی، منطقه غیرنظامی می تواند نهایتا به مرکزی برای تحقیق درباره صلح، حفاظت از صلح، کنترل تسلیحات و ایجاد اعتماد تبدیل شود.به گفته وزارت اتحاد مجدد دو کره، کمیته همکاری و تبادل دو کره در کره جنوبی که شامل نمایندگانی از وزارت امور خارجه، وزارت اتحاد مجدد دو کره، وزارت دادگستری، وزارت رفاه و بهداشت، سرویس اطلاعات ملی و دیگر آژانس‌های دولتی کره جنوبی است در جلسه امروز تصمیم گرفت تا بودجه ۲.۴۴ میلیون دلاری برای پروژه‌های فرعی برنامه‌ریزی شده برای سال ۲۰۲۰ را تصویب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به ویژه در سال ۲۰۲۰ میلادی، برنامه‌ریزی شده تا ساختمان‌های دفتر تماس دو کره در منطقه مرزی پانمونجوم و برج‌های نگهبانی استفاده نشده در منطقه غیرنظامی به موزه و سالن‌های نمایشی تبدیل شوند.وزارت اتحاد مجدد دو کره افزود: ۳.۲۷ میلیارد وون دیگر نیز برای ساخت منطقه نمایشی در ایستگاه قطار دوراسان سئول اختصاص خواهد یافت که برای وصل کردن کره شمالی و کره جنوبی استفاده شده است. دیگر پروژه‌ها در سال ۲۰۲۱ میلادی و همچنین ۱۳.۷ میلیارد وون دیگر برای ساخت یک نمایشگاه در دفتر ترانزیت دو کره در خط راه‌آهن دونگهای و سازماندهی یک فستیوال بین المللی هنر در منطقه غیرنظامی در بین دیگر پروژه‌ها در سال ۲۰۲۲ اختصاص خواهد یافت.

منطقه غیرنظامی به عنوان خط مرزی برای دو کره عمل می‌کند. این منطقه در پایان جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی به عنوان منطقه حائل میان دو کرده ایجاد شد. اخیرا، این منطقه به عنوان مکانی برای نشست رهبران دو کره استفاده شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها