رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507534

کانادا: تعرفه های آمریکا بر واردات آلومینیوم را تلافی می کنیم

ساعت 24یک منبع آگاه در دولت کانادا اعلام کرد که چنانچه ایالات متحده تعرفه هایی بر واردات آلومینیوم از کانادا وضع کند، دولت اُتاوا این اقدام را تلافی خواهد کرد.

dir="RTL">رویترز نوشت : در واکنش به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر وضع مجدد تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم از کانادا، یک مقام آگاه در دولت کانادا روز پنج شنبه به صراحت اعلام کرد که «کانادا کاملاً مشابه آخرین باری که این تعرفه ها وضع شد، اقدام خواهد کرد».این مقام آگاه که با توجه به حساسیت موضع خواست نامش فاش نشود، در ادامه افزود: «چنانچه ایالات متحده مجدداً بر واردات آلومینیوم از کانادا تعرفه هایی وضع کند، کانادا با وضع تعرفه های تلافی جویانه بر کالاهای آمریکایی واکنش نشان خواهد داد».

به گزارش خبرگزاری مهر گفتنی است که در ژوئن ۲۰۱۸، پس از آنکه ترامپ تحریمهایی علیه واردات فولاد و آلومینیوم برقرار کرد، دولت کانادا تدابیر تنبیهی بر کالاهای آمریکایی به ارزش ۱۲.۵ میلیارد دلار آمریکا وضع کرد. اما ترامپ در سال ۲۰۱۹ دستور به لغو این تحریمها داد.با این حال، روز پنج شنبه رئیس جمهور آمریکا در جمع کارکنان کارخانه تولیدی «شرکت ویرلپول» در شهر «کلاید» ایالت اوهایو اظهار داشت: «کانادا مثل همیشه از ما سوء استفاده کرده است. تجارت آلومینیوم به دست کانادا در حال نابودی است که این امر برای مشاغل ما بسیار غیرمنصفانه است».

ظرف یکساعت پس از این اظهارات ترامپ، اعلامیه ای از سوی کاخ سفید منتشر شد که گزارشها مبنی بر وضع تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم را تأیید کرد.با آنکه ترامپ وضع مجدد این تعرفه ها را گامی ضروری به سود کارگران آمریکا خواند، اتاق بازرگانی آمریکا به تفصیل شرح داد که این تعرفه ها در حقیقت تأثیر مالی منفی بر تولیدکنندگان آمریکایی دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها