رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507547

اتهام‌زنی نماینده آمریکا در سازمان ملل به ایران

ساعت 24 -کلی کرافت نماینده واشنگتن در سازمان ملل در ادامه تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر منقضی می‌شود، به اتهام‌پراکنی علیه ایران، روسیه و چین پرداخت.

dir="RTL">به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه سیاست ضد ایرانی دولت آمریکا و تلاش برای ممانعت از بهره‌بردن تهران از عواید توافق هسته‌ای، «کلی کرافت» نماینده واشنگتن در سازمان ملل روز پنجشنبه در ادعایی ایران را «حامی شماره یک تروریسم» در جهان خواند و خطاب به روسیه و چین گفت اگر مانع قطعنامه آمریکا برای ممانعت از رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران شوند، در حمایت از حامی تروریسم مشارکت کرده‌اند.به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، او در ادامه، اتهاماتی را هم علیه چین و روسیه مطرح کرد و گفت: شراکت روسیه و چین نه تنها در حمایت از ایران بسیار واضح است، بلکه آن‌ها به دنبال ترویج هرج‌ومرج، درگیری و ناآرامی خارج از مرزهای خود هستند، بنابراین باید آن‌ها را به کنار بکشانیم.

کرافت بامداد چهارشنبه هم طی سخنرانی ویدئوکنفرانسی در نشست سالیانه «انجمن امنیتی اَسپِن» اذعان کرد که روسیه و چین احتمالا هر قطعنامه‌ای را علیه ایران وتو می‌کنند.بر این اساس، وی در این باره توضیح داد: «استراتژی جهان کامل همیشه این است که آنها (روسیه و چین) رأی ممتنع بدهند و قطعا وتو نکنند. با این حال، باید واقع‌بین باشیم. اکنون استراتژی این است که با دیگر اعضای شورای امنیت کار کنیم تا چین و روسیه را به گوشه‌ای فرستاده و توجیه‌شان کنیم».

این دیپلمات آمریکایی همچنین افزود: «ما ملزم هستیم که از کشورهای عربی، اسرائیل و کشورهای اروپایی محافظت کنیم. روسیه و چین هم نمی‌خواهند ایران به تسلیحات اتمی دست پیدا کند. ما همه این را می‌دانیم».

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، کرافت با ادعای اینکه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، «انتخابی بین آزادی و استبداد است»، گفت: «به نظرم این بسیار مهم است که ما [تلاش برای تمدید این قطعنامه را] به موقع آغاز کردیم زیرا این، مسئله‌ای حیاتی است که برای چند نسل روی جهان اثر می‌گذارد».به گزارش «بلومبرگ»، نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، نسخه جدیدی از پیش‌نویس قطعنامه خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را در شورای امنیت توزیع کرده است.دولت آمریکا در راستای سیاست ضد ایرانی خود، مدتی است که با متهم کردن تهران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱، خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شده است.تحلیلگران بر این باورند که دولت آمریکا تنها می‌تواند امیدوار به جلب حمایت فرانسه، بریتانیا و آلمان به عنوان سه عضو اروپایی برجام باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها